یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمد رضا مبلغی - لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: شب یلدا فرصتی نیکو برای انجام صله رحم و تحکیم روابط خانوادگی در بین ایرانیان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مبلغی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه فرصت های بی نظیر و مناسبت های سال  از جمله نوروز و شب یلدا در آئین و سنت ایرانیان نشان از فرهنگ و پیشینیه غنی این مرزوبوم است، اظهارداشت: در این شب با دید و بازدید اقوام و انجام صله رحم و همچنین دستگیری از نیازمندان می توان روابط انسانی و اخلاقی را ترمیم کرد و آرامش دنیوی و ثواب اخروی را برای خود رقم زد.

وی با اشاره به اینکه تقسیم شادی و دید و بازدید از محسنات آداب و رسوم ایرانیان در شب یلدا و ایام نوروز است، تصریح کرد: این سنت نیکو و حسنه  علاوه بر تقویت حس دلگرمی به آشنایان و سایر انسان ها درقالب صلهرحم در اسلام نیز مورد تاکید و سفارش ویژه ای قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه صلهرحم، آثار و برکات اجتماعی، اخلاقی و روانی بسیاری برای انسان دارد ، خاطر نشان ساخت: دورهم بودن اعضای خانواده و اقوام درشب یلدا علاوه بر زنده نگه داشتن سنن کهن ایرانی، عمیق‌ترین  و ناب ترین مفاهیم اسلامی یعنی صله رحم را نیز زنده خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی بیان داشت : امروز متاسفانه با ایجاد تغییر در ساختار خانواده ایرانی، افراد وقت کمتری به رفت و آمد و دید و بازدیدها اختصاص می دهند که باید از فرصت شبهایی نظیر یلدا در جهت تحکیم روابط اجتماعی و خانوادگی بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم فرهنگ هایی که ریشه در آداب و سنن اسلامی و ایرانی ما دارند کهنه شوند، گفت:باید هر عنصری که به این فرهنگ ها لطمه وارد نموده است را حذف و در جهت تقویت روابط خانواگی و اجتماعی گام برداریم.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha