سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

مسئول بخش علمی جشنواره علامه حلی گفت: فعالیت پژوهشی برای یک مدرس درس خارج با توجه به این که شاخصه توانایی فردی از نظر علمی است، یک ضرورت است.

 حجت الاسلام حسین حجامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه در اصفهان  در خصوص برگزاری چهارمین جشنواره علامه حلی اصفهان اظهار کرد: بالا بودن سرعت پیدایش مسائل جدید و پاسخگویی به آنان جدی و سخت است و باید خود را به لوازم مورد نیاز مجهز کنیم.

 وی سرعت پاسخگویی پژوهشگران حوزه های علمیه به شبهات و نیز افزایش  تعداد پژوهشگران را  دو روش  مقابله با این مسایل عنوان کرد .

 مسئول کمیته علمی جشنواره علامه حلی با تأکید بر این که همان گونه که یک فرد هر چند توانا باشد، نمی تواند بدون تمرین و مداومت در تمرین خود یک فعالیت عظیم را انجام دهد، تصریح کرد: مدرس درس خارج نیز لازم است با فعالیت پژوهشی برای حل مسائل جدید اهتمام داشته باشد. 

 وی با بیان این که جشنواره علامه حلی تاکنون گام های خوبی برای روی آوردن طلاب به نوشتن برداشته است،  گفت: در مجموع جشنواره های پژوهشی سبب رشد آثار شده است.

 حجت الاسلام حسین حجامی با انتقاد از این که آثار فرستاده شده از سوی حوزه های علمیه برادران تنها از رده پایه های 1 تا 6 ارائه می شود، بیان کرد: متأسفانه طلاب سطوح بالاتر به دلیل این که وارد فعالیت اداری و اجتماعی می‌شوند، کمتر به فعالیت‌های علمی می پردازند که این مسئله به شدت در جشنواره علامه حلی نمود دارد.

 وی با تأکید بر این که حوزه علمیه اصفهان از نظر سطح علمی و بهره مندی از اساتید برتر، کمتر از حوزه مشهد نیست، اشاره کرد: تعداد برگزیده‌گان مشهدی در این جشنواره، بیش از تعداد برگزیده‌گان اصفهانی است که این جای تأمل دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha