سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024

تفرقه‌افکنی‌های موجود در جهان اسلام از طرف دشمنان برنامه‌ریزی شده و افرادی که دم از تفرقه و خصومت می‌زنند، اجیر شده دشمنان و معاندین هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، شیخ حسین بازماندگان، امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل در جمع تعدادی از بزرگان و معتمدین بندرعباسی، با بیان این که خیرخواهی برای مردم خود یک نوع سعادت است، افزود: می‌شود از پشت میله‌های آهنی به افق نگاه کرد، گلی از جیب خود بیرون آوریم، ببوئیم و لبخند بزنیم و نیز می‌شود در کاخ روی ابریشم پرخاش کنیم، از خانه و خانواده و دارایی‌هامان به خشم بیاییم.

وی با بیان این که سعادت وابسته به زمان و یا مکان خاصی نیست، اظهار کرد: سعادت در ایمان و اطاعت خداوند است یعنی در دنیا از زندگی بزرگان دین الگو بگیریم و سخنان پیامبراسلام(ص) را در زندگی خود احیا و زنده کنیم.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل با بیان این که سعادت را نمی‌شود در لشکریان هارون‌الرشید، گنج‌های هارون و یا کاخ‌های سر به فلک کشیده و ... پیدا کرده تصریح نمود: انسان باید در دنیا، همچون مسافر و رهگذر باشد و دل به مادیات و ظواهر آن نبندند

شیخ بازماندگان، با بیان این که جامعه‌ای سعادتمند است که پویا بوده و در عین داشتن اختلاف فکری و اختلاف سلیقه، با هم برادر نیز باشند، تصریح کرد: هدف این نیست که با هم به اتفاق نظر برسیم، بلکه هدف این است که تفرقه و دشمنی با هم نداشته باشیم و در کنار عقاید و تفکرهای متفاوت، با آرامش و دوستی با هم زندگی کنیم و ایران اسلامی را بسازیم.

وی با بیان این که دشمنان تاب و تحمل دوستی بین مذاهب اسلامی را ندارند تشریح کرد: اطمینان دارم تفرقه‌افکنی‌های موجود در جهان اسلام از طرف دشمنان برنامه‌ریزی شده و افرادی که دم از تفرقه و خصومت می‌زنن، وطن دوست نبوده و  اجیر شده دشمنان و معاندین اسلام و مسلمانان هستند.           

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha