شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم گفت:خوش‌رویی و خوش‌اخلاقی زن و شوهر با همدیگر موجب آرامش و گرمی کانون خانواده می‌شود و پایه‌های این کانون مقدس را محکم می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین همتیان امروز در نشست خانواده‌های حوزویان در سالن همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزارشد اظهار داشت: خانه‌ای که معنویت و اخلاق در  آن حاکم باشد بهترین جایگاه برای زن و مرد است و خانه بدون معنویت حیات و روح در آن نیست.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان  قم تاکید کرد: خوش‌رویی و خوش‌اخلاقی زن و شوهر با همدیگر موجب آرامش و گرمی کانون خانواده می‌شود و پایه‌های این کانون مقدس را محکم می‌سازد.

وی افزود: خوش‌اخلاقی در خانه علاوه بر تاثیرات مثبتی که در این دنیا در کانون خانواده دارد، موجب آرامش شخص در برزخ و قیامت و رهایی از عذاب قبر است.

حجت‌الاسلام  والمسلمین همتیان تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است که از عاقبت خود خبر نداریم و نمی‌دانیم بعد از مرگ چه سرنوشتی را به دنبال خواهیم داشت، حتی اولیای الهی نسبت به مرگ و عذاب، برزخ دارند.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: رسول اکرم‌(ص) می‌فرمایند، اگر می‌خواهید از مرگ هراس نداشته باشید و وحشت نکنید در خانه اخلاق خوبی داشته باشید.

وی در ادامه اظهار  داشت: وضعیت انسان در عالم برزخ به شدت متاثر از زندگی او در این عالم است و ما همان‌طور می‌میریم که زندگی کردیم، اگر در این دنیا کسی را عذاب دادیم در برزخ عذاب خواهیم کشید.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان  قم گفت: حتی بعضی از مومنین و متدینین که در اعمال عبادی خود کم نگذاشته‌اند و مراقب واجبات و محرمات بوده‌اند، صرفا به خاطر بداخلاقی در خانه متحمل عذاب‌های شدیدی در قبر و برزخ می‌شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha