شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

آیت الله مصباح یزدی، پوشیدن لباس روحانیت را نشان دهنده عضویت در دستگاه امام زمان(عج)دانسته و تاکید کردند: روحانیت نماد سربازی حضرت حجت(عج)است.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مصباح یزدی، پیش از ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب مدرسه علمیه معصومیه قم که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، به تبیین اهمیت ارتباط با امام زمان (عج) و جایگاه روحانیت پرداختند.

ایشان با اشاره به وجود انواع مختلف ارتباط در نظام هستی، گفتند: خیلی از فعالیت ها و کارهای ما در عالم بر اثر ارتباطات و تعهدات به وجود می آید که نشان دهنده نوعی قریحه خدادادی در وجود انسان هاست و قوام زندگی دنیا هم براساس این تعهدات و ارتباطات است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، ارتباط با خدای متعال و اولیای الهی را یک ارتباط قلبی دانسته و افزودند: انسان می تواند با خدای متعال و اولیای او ارتباط برقرار کند و این ارتباط لزوما به معنای دیدن با چشم سر نیست، بلکه ارتباط از طریق دل و قلب انسان است، چرا که بسیاری از افراد در زمان ائمه اطهار(ع)، آنان را مشاهده می کردند، اما تاثیر نمی پذیرفتند.

عضو خبرگان رهبری، قرائت زیارت نامه ها و ادعیه را بسیار مفید دانسته و خاطر نشان کردند: کسی که به زیارت معصومین(ع) برود، اگر هم نتواند زیارت نامه های آن عزیزان را بخواند، در تثبیت ارتباط با آنان بسیار موثر خواهد بود، چرا که سیره بسیاری از بزرگان مانند مرحوم آیت الله العظمی بهجت(ره) و استادشان همین گونه بوده است .

آیت الله مصباح یزدی در ادامه، پوشیدن لباس روحانیت را نشان دهنده عضویت در دستگاه امام زمان(عج)دانسته و تاکید کردند: لباس روحانیت نماد سربازی امام زمان(عج)است و طبعا این ارتباط یک طرفه نیست، بلکه باید حضرات معصومین(ع)هم ما را بپذیرند و شرط پذیرش در دستگاه ائمه اطهار(ع)این است که با کارهایمان، اسباب خوشنودی آنان را فراهم کنیم و خود را نوکر این دستگاه باشکوه بدانیم.

ایشان خطاب به طلابی که مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شدند، گفتند: از همین ابتدا که این لباس مقدس را بر تن می کنید، آمادگی نوکری امام زمان(ع)را در خودتان فراهم کنید و پوشیدن این لباس را به منزله امضای قراردادی الهی با حضرت بقیه الله(عج) بدانید و اگر این گونه با نیت خالص و الهی باشید، حتی نفس کشیدن و راه رفتن شما نیز عبادت محسوب می شود، چرا که مردم با دیدن لباس شما به یاد خداوند متعال و آخرت می افتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha