دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 328189
۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
امام

پنجمین نشست از سلسله نشست‌های جریان‌شناسی فکری سیاسی ایران معاصر با موضوع "بررسی تحول یا تداوم اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)"، در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حسن علی سلیمانی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره)، امروز در این نشست با اشاره به اندیشه های ناب امام خمینی(ره)، گفت: ما باید اسلام ناب را در بیانات و موضع‌ گیری های معمار کبیر انقلاب اسلامی جستجو کنیم.

وی با طرح این سوال که تحول در اندیشه‌های امام‌(ره) را باید در کجاها دید؟، ابراز داشت: در فرآیند سیاسی به فراخوان شرایط زمان و مکان، تحول در آراء امام(ره) وجود دارد، ولی این تحول بنیادی نیست.

این محقق حوزوی با اشاره به این که مهمترین مساله در مواجه با آراء امام‌(ره) شناخت انسان‌شناسی و هستی‌شناسی امام(ره) است، تصریح کرد: باید بدانیم نظر امام(ره) راجع به هستی‌شناسی و انسان شناسی چیست و چگونه امام‌(ره) وارد این مقوله شده است و تا این مسائل را ندانیم، نمی توان درباره آراء ایشان نظر داد.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم قاضی‌زاده، رییس موسسه فرهنگی و پژوهشی فهیم در سخنانی گفت: نگاه به اندیشه‌های امام‌(ره) در سالیان سال حتی بعد از رحلت آن بزرگوار مورد توجه جامعه علمی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی‌(ره) مثل همه متفکران، در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی فعالیت می‌کردند و دارای نظراتی بودند که بر اساس شرایط زمان و مکان تحولاتی در آنها ایجاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha