سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
یش

طرح آموزش عمومی دانشی مهارتی معاونان پژوهش واحد‌های آموزشی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه، در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون(س) جمکران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نخستین طرح آموزش عمومی دانشی – مهارتی معاونان پژوهش واحد‌های آموزشی مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه، ویژه مدارس علمیه سطح یک، از صبح امروز هفتم اسفند‌ماه، به مدت سه روز، در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون(س) جمکران، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه آغاز شد.

این دوره در راستای ارتقای وضعیت دانشی و مهارتی معاونان پژوهش واحد‌های آموزشی مدیریت‌های استانی و با هدف فرهنگ‌سازی امر پژوهش، ‌تقویت جایگاه پژوهش در واحد‌های آموزشی،‌ تقویت توانمندی‌ها، پاسخ‌گویی به نیازهای حرفه‌ای معاونان پژوهش واحد‌های آموزشی و زمینه سازی ارتقای کیفی آموزش و پژوهش و فعالیت‌های تمرینی در واحد‌های آموزشی برگزار می شود.

تأکید مقام معظم رهبری نسبت به تحول در حوزه‌ به ویژه در عرصه پژوهش، تربیت طلاب مستعد پژوهشگر در راستای پاسخگویی به مطالبات فزاینده علمی و پژوهشی جامعه در سطح ملی و فراملی و همچنین توسعه کمی حوزه‌های علیمه در سطح مدیریت‌های استانی و... از ضرورت ها برگزاری این دوره اعلام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عماد در آیین افتتاحیه این طرح با اشاره به ماموریت های حوزه، گفت: تفقه در دین، فهم روش‌مند و روزآمد از گزاره‌های دینی و معارف اهل ‌بیت(ع)، عرضه و گسترش معارف ناب بنابر تمایلات جامعه مخاطب که بتوان آموخته‌ها را به آنها عرضه کرد، اقدام در راستای تحقق ارزش‌ها و هنجارهای دینی و... از اصلی ترین ماموریت های حوزه عبارت است.

وی همچنین درباره اهمیت تحقیق و پژوهش در دنیای امروز، ابراز داشت: امروزه وضعیت جهان ما را ناخودآگاه به سمت تحقیق و پژوهش می‌کشاند، چراکه قدرت در جهان مبتنی بر مواردی است که سرآمد آن موارد تولید دانش است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha