دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسینی اوقاف آذربایجان شرقی

سهمیه استانی حفظ قرآن کریم استان آذربایجان شرقی در سال گذشته تربیت 12 هزار حافظ قرآن کریم بود که سال گذشته با تربیت 570 نفر مربی قرآن، 14 هزار نفر جذب شدند و امسال 15 هزار و 400 نفر جذب طرح حفظ قرآن شدند که در طی دو سال به 29 هزار و 400 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدشهاب الدین حسینی، دوشنبه شب در همایش تجلیل از نخبگان قرآنی استان آذربایجان شرقی که با حضور آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با تشریح فعالیت های قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی ابراز داشت: اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در کنار عمران و آبادانی و احیای موقوفات و بقاع متبرکه در امور قرآنی نیز فعالیت می کند بطوری که هزار و 400 نفر در سال 90 در مسابقات قرآنی استان شرکت کرده بودند که با تلاش های صورت گرفته و همکاری موسسات قرآنی این تعداد به 26 هزار نفر در سال 91 ارتقا پیدا کرد و این رقم امسال به 67 هزار نفر رسید.

وی افزود: رتبه اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی از شهریورماه سال 91 از رتبه 26 ام به رتبه چهارم کشوری ارتقا یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی عنوان کرد: سهمیه استانی حفظ قرآن کریم استان آذربایجان شرقی تربیت 12 هزار حافظ قرآن کریم بود که سال گذشته با تربیت 570 نفر مربی قرآن، 14 هزار نفر جذب شدند و امسال 15 هزار و 400 نفر جذب طرح حفظ قرآن شدند که در طی دو سال به 29 هزار و 400 نفر رسید.

وی ادامه داد: شهر تبریز به عنوان اولین پایتخت جهان تشیع در ایران و شهر علامه ها باید به جایگاه واقعی خود برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست، میزبانی مسابقات کشوری حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم در سال آینده به استان آذربایجان شرقی سپرده شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha