سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
خبر گزاری حوزه

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، از راه اندازی3 انجمن علمی در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام محمد خان بابایی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به افزایش ظرفیت های جذب طلبه در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بیش از 200 طلبه در پایه های اول تا 9 سطح یک و دو حوزه مشغول تحصیل هستند که در سال تحصیلی جدید امیدواریم این میزان پذیرش را به بیش از 50 نفر طلبه افزایش دهیم.

وی در خصوص دیگر برنامه های این مدرسه افزود: تلاش برای ارتقاء پایه های تحصیلی و ایجاد سطح 10 و همچنین برگزاری درس خارج و برنامه های متنوع علمی و قرآنی از جمله برنامه های این مدرسه علمیه برای طلاب است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، به راه اندازی انجمن های علمی، پژوهشی این مدرسه علمیه اشاره کرد و افزود: فعالیت اتاق انجمن های علمی حوزه علمیه زیر نظر معاونت پژوهشی با هدف ارائه مشاوره، مقالات علمی و افزایش تحقیق و مطالعات درباره موضوعات مختلف از اهم مطالبات این انجمن های علمی است.

حجت الاسلام خان بابایی، انجمن زبان شهید بهشتی، را یکی از این انجمن ها دانست و  تصریح کرد: انجمن شهید بهشتی در راستای  مطالعات اسلامی به زبان انگلیسی با حضور طلبه های علاقمند در حال فعالیت است.

وی در خصوص دیگر انجمن ها هم  گفت: انجمن علامه امینی هم دیگر انجمن این مدرسه است که در مورد بررسی اختلافات فرق و مذاهب و نیز عرفان های نوظهور در حال فعالیت می باشد؛ انجمن ادبیات عرب  هم از جمله انجمن های فعال است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، یادآور شد: در همین راستا، انجمن های علوم قرآنی ، فلسفه و کلام هم  از جمله انجمن هایی است که در مرحله اخذ مجوز  برای فعالیت بوده و به زودی مشغول فعالیت خواهند شد.

وی، در بخش پایانی سخنان خود، حمایت مسئولین در راستای پیشرفت ساختارهای فیزیکی را از جمله راهکارهای ترقی حوزه ها عنوان کرد و افزود: اهمیت حوزه های علمیه و به تبع آن نقش طلاب در بستر سازی فرهنگی جامعه می تواند از بسیاری از چالش های دینی و فرهنگی جلوگیری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha