یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 329494
۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲
dd

"کتاب خبر" اسلام و مسیحیت از سوی حجت الاسلام حسن مولایی مدیر عامل خبرگزاری حوزه به برناردو چروئه لا مدیرعامل خبرگزاری آسیا نیوز اهداء شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پایان نشست متشرک میان مدیرعامل خبرگزاری کاتولیک آسیا نیوز با اصحاب رسانه های حوزوی که امروز در قم برگزار شد، "کتاب خبر" اسلام و مسیحیت از سوی حجت الاسلام حسن مولایی مدیر عامل خبرگزاری حوزه به برناردو چروئه لا مدیرعامل خبرگزاری آسیا نیوز اهداء شد.

این "کتاب خبر" حاوی عکسها و خبرهایی از خبرگزاری حوزه است که درباره اسلام و مسیحیت منتشر شده است.

خبرهایی چون سفر کاردینال ژان لوئیس توران به ایران، پیام تبریک رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به پاپ، برگزاری نشست های تخصصی درباره اسلام و مسیحیت، گفتگو با سفیر ایران در واتیکان، سفر اندیشمندان حوزه علمیه قم به واتیکان، سخنرانی پاپ در جمع کاردینال ها و... در این "کتاب خبر" آمده است.

حجت الاسلام مولایی در طلیعه این "کتاب خبر" که به زبان انگلیسی ترجمه شده آورده است: خبرگزاری حوزه ضمن توجه به فعالیت مراکز علمی و دینی شیعی در نقاط مختلف جهان، به ارتباط بین شخصیت های دینی توجه دارد و ترویج گفتگوی مذهبی در جهان را به عنوان یک سیاست خبری دنبال می کند به عنوان نمونه بخش قابل توجهی از اخبار خبرگزاری حوزه، به نشست های مشترک بین مسلمانان و مسیحیان و نیز مراودات علمی و دینی بین اندیشمندان قم و واتیکان اختصاص دارد تا از این طریق، همکاری بین نهادهای دینی اسلام و مسیحیت تقویت شود زیرا ما معتقدیم که قم و واتیکان، در بسیاری از اهداف و دغدغه ها در جهان معاصر اشتراک دارند که با تقویت همکاری بین این دو نهاد دینی و بالا بردن سطح گفتگوی دینی میان قم و واتیکان، می توان فصل نوینی از ارتباط و همکاری در این زمینه را رقم زد.

حسن صدرایی عارف دبیر بین الملل خبرگزاری حوزه، پیش از اهداء این کتاب با اشاره به رویکرد خبرگزاری کاتولیک آسیا نیوز گفت: این خبرگزاری، اهتمام ویژه ای به اخبار شرق آسیا به ویژه چین دارد که با توجه به تحصیلات آقای چروئه لا در آن دیار، طبیعی است اما انتظار می رود که توجه بیشتری به اخبار کشورهای اسلامی به ویژه در غرب آسیا و جمهوری اسلامی ایران از دستاوردهای این سفر باشد.

وی افزود: خبرهای "آسیا نیوز" درباره کشورهای اسلامی عمدتا به اخبار سیاسی اختصاص دارد در حالی که علاوه بر این خبرها، ظرفیت های فراوان رسانه ای همچون نشست های اسلام و مسیحیت و مراوادت علمی و دینی بین قم و واتیکان وجود دارد که این رسانه کاتولیک می تواند به آن ها نیز بپردازد.

خاطر نشان می شود اهداء این "کتاب خبر" با استقبال مدیر عامل خبرگزاری آسیا نیوز مواجه شد و خوش و بش مدیران دو رسانه دینی در قم و واتیکان را به دنبال داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha