دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله اراکی

آیت الله اراکی گفت: اگر حضرت فاطمه سلام الله علیها نبود تقوا و ارزشها در دنیا از بین می رفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه ازتهران، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش بین‌المللی «فاطمه بانوی مهر» که در سالن همایش های برج میلاد برگزارشد، با بیان این مطلب، اظهارداشت: بیتی که خداوند در قرآن کریم آن را عالی ترین خانه و برترین خانه می‌داند و از آن پاکی می جوشد خانه فاطمه(سلام الله علیها) است.

وی ادامه داد: خاستگاه نور در زمین و آسمانها چنین خانه هایی است در این خانه ها طهارت و پاکی بنیاد نهاده شده و اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) نتیجه آن است.

آیت الله اراکی افزود: جامعه حقیقی اسلام، جامعه ای است که از بیت ام ابیها بهره گرفته باشد، خانه فاطمه(س) پاکی را به جهانیان عطا کرده و ۱۱معصوم از این دامان به جهانیان معرفی و اعطا شده اند.

وی تصریح کرد: اگر فاطمه سلام الله علیها  و حسین‌(ع) نبودند تقوا و ارزشها در دنیا از بین می رفت؛ امروز اگر نامی از خدا و انبیاء و ارزشها برده می شود و عدالت و تقوا و ارزش ها همچنان در جامعه بشری مطرح است وامدار فاطمه سلام الله علیها است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  با بیان این که هیچ خانه ای مثل خانه حضرت زهرا سلام الله علیها شهید پرور نبوده است ، گفت: فاطمه زهرا سلام الله علیها به عنوان الگوی پاکی ها در عالی ترین شکل و درجه و در بالاترین مرتبه جلوه گر بوده است و جهانیان باید از این الگو بهره بگیرند.

آیت الله اراکی بهره گیری از الگوی بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) را ضروری دانست و گفت: کشوری که بانوی بزرگ خلقت، الگوی اوست باید الگوی جهانیان باشد.

دبیرکل مجمع تقریب با تقدیر از تلاش های برگزارکنندگان این همایش ابراز امیدواری کرد، اتحادیه جهانی زنان مسلمان در اهداف خود و خصوصا همگرایی زنان مسلمان جهان موفق باشد.

 دکتر طوبی کرمانی مشاور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در سخنانی در مراسم افتتاحیه این همایش با تبریک ولادت حضرت زهراسلام الله علیها، اظهار داشت: جهان امروز انقطاع عمیق بین عقل و حواس انسان ایجاد کرده است به گونه ای که انسانهای تربیت شده مکتب امروزی در مسیر درستی نیستند و در نگاه ایرانی اسلامی این رویکرد باید تغییر یابد.

وی افزود: جهان غرب به خوبی به نیاز فکری انسان  واقف شده و دستگاه های سیاست‌گذاری و اجرایی با بهره گیری از نخبگان جوامع، مجهز شده اند تا از طریق رسانه ها ساختار هویتی جدید و مطلوب خویش را برای نسل جدید و زنان و دختران هماهنگ با آرمانهای غرب عملیاتی کرده و آنان را تحت سیطره خویش قرار دهند.

مشاور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهارداشت: اتحادیه جهانی زنان مسلمان توسط آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیشنهاد شد و با استقبال گرم فرهیختگان جهان اسلام از داخل و خارج کشور روبرو شد و امید است بتواند با سیاستهای استکبار مقابله کرده و زمینه اتحاد بین زنان مسلمان را به وجود آورد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha