دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
وحدت

همایش بزرگ وحدت امت مسلمین با عنوان راهبرد ایجاد امت واحده اسلامی از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور علما و بزرگان اهل تشیع و تسنن در سالن انتظار کرمانشاه برگزار شد .

به گزارش خبرنگار حوزه در کرمانشاه آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به سابقه وحدت و اخوت میان برادران شیعه و اهل تسنن در کرمانشاه بیان داشت: کرمانشاه الگو و نمونه ای بارز از توانمندی وحدت مذاهب است و همه در سایه این وحدت و همدلی با هم زندگی می‌کنند.

وی اظهارامیدواری کرد: با تلاش و همتی مضاعف و با عزم و اراده ملی و با مدیریت جهادی در جهت شکوفایی برنامه های فرهنگی و اقتصادی تلاش نماییم .

 آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه نیز با بیان اینکه شیعه و سنی با آگاهی و فهم بسیار بالا و در کمال صلح و آرامش و برادری و اخوت و احترام مطلوب و متقابل با هم زندگی می‌کنند.

وی افزود:  شیعیان واهل سنت این استان همواره گوش به فرمان فرامین مقام معظم رهبری بوده اند و ازهر تلاشی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی کوتاهی ننموده اند و برادران اهل سنت با اهدای شهدای زیادی به انقلاب خدمات شایسته ای انجام داده اند.

  استاندار کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به اینکه این استان نمونه ای از جامعه کوچک اسلامی با ادیان مختلف است  گفت:  حضور علمای اهل تشیع و تسنن باعث همدلی  بیشتر می‌شود  واین نعمت بزرگی  است.

براساس این گزارش در ابتدای این مراسم ماموستا ملامحمدمحمدی ضمن خوش آمدگویی به مهمانان و مدعوین به بحث پیرامون وحدت مسلمین پرداخت .

 وی این امر را تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان دانست و تاکید کرد: همه مسلمانان باید هوشیار باشند وبه هیچ عنوان در راستای اهداف دشمنان، آبی به آسیاب دشمن ریخته نشود و همه با هم پشت سر مقام معظم رهبری در چهارچوب فرامین ایشان حرکت نماییم.  

در پایان این همایش نیز میزگردی تحت عنوان هم‌اندیشی مسائل و موضوعات جهان اسلام، وحدت مسلمانان و ایجاد امت واحده اسلامی تشکیل شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha