دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 330182
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
حجت‌الاسلام فرخ فال

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به این که پژوهش در متن حوزه است، گفت: باید از پژوهشگرانی که برای نشر فرهنگ اهل‌بیت‌(ع) عمر خود را هزینه و وقف ترویج و تحصیل آموزه های دینی می‌کنند، تقدیر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد فرخ‌فال، شب گذشته در مراسم تجلیل از صاحبان آثار تحسین شده پانزدهمین هماش کتاب سال حوزه، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد امام محمد باقر‌(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته معلم، به جایگاه پژوهش و پژوهشگران در حوزه اشاره کرد و گفت: پژوهش در متن حوزه است در جایگاه بالایی قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه استان قم تصریح کرد: باید از پژوهشگرانی که برای نشر فرهنگ اهل‌بیت‌(ع) تلاش کرده و عمر خود را هزینه و وقف ترویچ و تحصیل آموزه های دینی می‌کنند، تقدیر شود.

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه کشور با بیان این‌که در نظام آموزشی حوزه، پژوهش باید به جایگاه واقعی خود برسد، به تلاش های معاونت پژوهش حوزه اشاره کرد و ابراز داشت: در سال 93 و سال‌های آینده، مسئله پژوهش جایگاه برجسته ای در سطوح عالی و مراکز تخصصی پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که مدارج علمی که در سطوح عالی و خارج مطرح‌اند، تحقیقات و پژوهش می‌باشند، نه متن درس، خاطرنشان کرد: آنچه که در سطوح عالی و دروس خارج وجود دارد پژوهش علومی است که در پایه‌های عمومی در اختیار حوزویان می باشد.

حمایت از پژوهشگران

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم با اشاره به این‌که در یکسال اخیر فعالیت‌های چشمگیری در عرصه پژوهش در مدارس علمیه آغاز شده و به مراکز تخصصی هم کم‌کم تسری پیدا می‌کند، ابراز داشت: تلاش داریم که آرام آرام مسئله پژوهش را به بدنه حوزه هم سرایت بدهیم تا بتوانیم زمینه رشد و بالندگی فضلای جوان حوزه را فراهم آوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد با اشاره به این‌که در سطح حوزه کتاب‌های فاخر و ارزشمندی که بخشی از آنها از لحاظ محتوایی حاوی دستاوردهای مهمی است، تولید می‌شود، ابراز داشت: آگاهی بخشی محتوای این کتاب‌ها به طلاب و فضلایی که مایلند در عرصه پژوهش قلم فرسایی کنند ضروری است.

وی برگزاری نشست‌های نقد کتاب را مفید دانسته و افزود: برگزاری این نشست های به ترویج فرهنگ پژوهش و شناسایی نیازها کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد در پایان با تقدیر از تلاش محققان و پژوهشگران حوزوی در تولید آثار فاخر، راه‌اندازی کتاب فصل حوزه را از ضرورت ها برشمرد.

تجلیل از 11 پژوهشگر

در این مراسم همچنین از 11 تن از صاحبان آثار قابل تحسین پانزدهمین همایش کتاب سال حوزه با اهدای لوح و جوایزی، تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha