چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت‌‌الاسلام آقا تهرانی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از کم توجهی مجلس و دولت به مسئله فرهنگ، گفت: مسئله فرهنگ در مجلس نیز همانند دولت جزو امور کم بهاست و اوضاع خوبی ندارد

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی، امروز در همایش بررسی راهکارهای تحقق اصل هشتم قانون اساسی(امر به معروف و نهی از منکر) در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) قم، به تبیین اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و لزوم عزم جدی مسئولان برای تحقق این فریضه الهی پرداخت.

وی با انتقاد از کم توجهی مجلس و دولت به مسئله فرهنگ، گفت: مسئله فرهنگ در مجلس نیز همانند دولت جزو امور کم بهاست و اوضاع خوبی ندارد و مردم نیز امور دنیوی خود هستند تا تزکیه و سامان دادن به امور اخروی؛ باید این رویه هر چه زودتر اصلاح شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی جزو کارهای سخت و پیچیده و دیر بازده است و مانند پرداخت یارانه به مردم نیست که اثر آن فوری در زندگی مردم قابل مشاهده باشد، لذا اجرای برنامه های فرهنگی در جامعه نیازمند صبر و حوصله و عزم ملی و مدیریت جهادی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین آقا تهرانی با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس در راستای اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر، ابراز داشت: پیگری مطالبات مقام معظم رهبری در أس برنامه ها قرار دارد و یکی دیگر از اولویت‌های ما درکمیسیون فرهنگی، اتمام کارهای عقب‌مانده از دوره‌های قبل است.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری تاکیدویژه‌ای بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر دارند، تصریح کرد: مسئولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید هر چه زودتر به ندای مقام معظم رهبری در زمینه مسائل فرهنگی که بر خاسته از آیات و روایات است، پاسخ دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح پیشنهاد تشکیل شورای عالی و  وزارت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: باید با یک اقدام جهادی به احیای این فریضه الهی در جامعه اقدام کرد؛ البته این مسئله  اراده مسئولین را می طلبد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با اشاره به لزوم تغییر سیاست جمعیتی، افزود: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر بحث افزایش جمعیت دارد و چون مسئله باروری و تکثیر جمعیت یک مسئله فرهنگی است، سپردن آن به وزارت بهداشت درست نیست، چرا که اصل در این زمینه، اصلاح فرهنگ مردم است.

وی در پایان یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر دارای مراتبی است که باید تمام مراتب آن اجرا شود و لازمه آن داشتن قدرت اجرایی خوب تدوین قوانین مناسب و یک عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مردم و مسئولین می‌باشد تا این واجب الهی به زمین نماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha