دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام لاکانی

نشست دانش افزایی و ارزیابی معاونین آموزش و اساتید، به منظور ارتقای دانش علمی و مدیریتی وپیروی از منویات مقام معظم رهبری (دام ظله ) با حضور نمایندگانی از حوزه های علمیه کشور در مدیریت حوزه علمیه استان گیلان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان حجت الاسلام لاکانی در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع دانش و جایگاه اساتید  در حوزه های علمیه بیان کرد:  مقام  اساتید  درقرآن کریم و آموزه های دینی اسلام  ازجایگاه رفیع و بسیار ارزشمندی برخوردار می باشد.

 وی با بیان اینکه اساتیدبه عنوان تعیین کننده مسیر حرکت طلاب در حوزه  هستند بیان کرد : اگر مدارس علمیه ارکانی داشته باشد  اساتید یکی از ارکان اصلی آن هستند .

مدیر حوزه گیلان با اشاره به اینکه دانش افزایی نقش  به سزایی در حوزه های علمیه ایفا می کند  عنوان کرد:   بایستی این امر به  یکی از اهداف اصلی حوزه های علمیه تبدیل گردد و اساتید و طلاب  با جدیت  تمام   دروس حوزوی و غیر حوزوی را به صورت اتم و اکمل فرا  گرفته تا جوابگوی علوم جدید و ابهاماتی که با خود می آورد باشند.

 وی درادامه، پیمودن مسیر علم وتعالی را نیازمند استفاده از سرمایه زمان و عمر دانست وگفت: البته آسیب هاو مشکلات در این مسیر بیشمار است که باید تدابیری برای حل این معضلات در نظر گرفته شود  تا این آسیب ها به  اساتید  ، طلاب و حوزه های علمیه سرایت نکند.

 حجت الاسلام لاکانی در خاتمه اظهار امیدواری کرد: وضعیت علمی اساتید با برگزاری  اینچنین دوره هایی ارتقا یابد تانتیجه آن رشدو تعالی حوزه های علمیه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha