پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت‌الاسلام یعقوب‌نژاد

رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی، بر لزوم حمایت جدی مسئولان از پژوهش های کاربردی حوزه دین تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی یعقوب نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق، ابراز داشت: بدون حمایت های عملی در این عرصه، نمی توان شاهد رونق و شکوفایی دوچندان فعالیت های پژوهشی دینی بود، البته انگیزه های الهی مهم ترین مساله است، اما به هر حال نباید از لزوم حمایت مالی و معنوی مسئولان امر نیز غافل بود.

وی با تاکید بر این که پژوهش های کاربردی خصوصاً در عرصه دین و اعتقادات، می تواند به نیازهای جامعه اسلامی پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: لازمه تحرک و پیشرفت کشور در همه عرصه ها توجه به علم و پژوهش خصوصاً در مقوله دین و باورهای دینی است؛ زیرا با پژوهش می توان به شبهات موجود پاسخ داد و از حریم دین و دیانت به خوبی حراست کرد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین با اشاره به این که امروز نظام اسلامی باید بتواند هم به نیازهای داخل کشور و هم خارج از کشور در عرصه دین و مذهب پاسخ دهد، گفت: لازمه این پاسخگویی در وهله اول  اهتمام جدی به مقوله پژوهش به ویژه پژوهش های کاربردی دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوب نژاد در خاتمه بیان داشت: متاسفانه در سال های گذشته به جهت مشکلات بودجه ای کشور و مباحث تحریمی و ...، کمترین حمایت های لازم از عرصه پژوهش دینی صورت گرفت، این در حالی است که برای مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمن که اعتقادات و باورهای ما را نشانه رفته، باید بیش از پیش به این گونه مقولات توجه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha