دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امت واحده

همایش بین المللی امت واحده اسلامی، مبانی و مولفه ها، صبح امروز با حضور اندیشمندانی از کشور های مختلف در سالن شهید عارف الحسینی مجتمع آموزشی عالی امام خمینی(ره)آغازشد.

به گزارش خبر گزاری حوزه، در این همایش حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عابدیان معاون پژوهشی مجتمع عالی فقه، با اشاره به این‌که امت واحده، امت آرمانی اسلام است، ابراز داشت: همه مسلمانان باید بتوانند بر اساس ارزش‌های اسلامی کنار هم زندگی کنند و این امر مهم در آیات و روایات و کلام بزرگان دینی مورد تاکید قرار گرفته است، به طوری که امام خمینی‌ (ره) همواره می‌فرمود«اسلام آمده تا ملل دنیا را با هم متحد کند و یک امت بزرگ به نام امت اسلامی تاسیس کند» در تاکیدات مقام معظم رهبری نیز این نکته به خوبی قابل مشاهده است.

معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه، با اشاره به اهداف برگزاری همایش امت واحده، خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش در راستای رسیدن به امت واحده است و در آن موضوع «مبانی و مولفه‌های امت اسلامی» مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: بررسی نحوه تعامل کشورهای اسلامی در عرصه ها بین المللی اعم از روابط داخلی و خارجی در حوزه های سیاسی،فرهنگی ،اجتماعی و سایر حوزه های مرتبط یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدیان خاطر نشان ساخت:امروز باید همه امت اسلام و کشورهای اسلامی تلاش نمایند تا حول محور معارف بلند قرآن کریم و اهل بیت(ع)و با حفظ و حدت و همدلی کلمه الله را در دنیا حاکم نمایند تا دنیای اسلام بتواند از این عقب ماندگی نجات یابد و به سعادت واقعی دست یابد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha