شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله سبحانی

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این‌که امروز با توسعه یافتن امور جامعه اسلامی دولت به تنهایی نمی‌تواند همه مسایل را دنبال کند گفتند:در امور فرهنگی لازم است که مساجد محور فعالیت‌ها قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران که در دفتر معظم‌له برگزارشد اظهارداشتند: مسجد در صدر اسلام بزرگترین مرکز فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی و دینی بوده است.

ایشان با بیان این‌که امروز با توسعه یافتن امور جامعه اسلامی دولت به تنهایی نمی‌تواند همه مسایل را دنبال کند افزودند: در امور فرهنگی لازم است که مساجد محور فعالیت‌ها قرار گیرند و متولیان نیز در این عرصه با جدیت ورود یافته و از ظرفیت‌های آن استفاده کنند.

معظم‌له همچنین به نقش ائمه جماعت دراین عرصه اشاره کرده و گفتند: تجربه نشان داده است هر مسجدی که امام جماعتش به مسجد علاقه مند بوده و در نزدیکی مسجد زندگی می‌کند این مسجد مسجدی آباد و تاثیرگذار است.

ایشان خاطرنشان کردند: باید تلاش شود روحانی مسجد، ساکن نزدیک مسجد بوده و فردی باشد که حضور در مسجد مشغله اصلی او باشد زیرا کسی که در فاصله دوری نسبت به مسجد زندگی می‌کند و نماز جماعت یکی از چندمین مشغله اوست، نمی‌تواند اثرگذاری زیادی داشته باشد و آن مسجد نیز توفیق چندانی به دست نمی‌آورد.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که روحانی مسجد باید در ارتباط با دیگران توانا بوده و نحوه رفتار با گروه‌های مختلف سنی به ویژه جوانان را بدانند افزودند: اگر روحانی مسجد در برخورد با جوانان رفتاری نادرست داشته باشد موجب عدم جذب آنها به مسجد و محیط‌های مذهبی خواهد شد؛ روحانی مسجد باید به قدری به مردم نزدیک باشد که از مشکلات آنها آگاه و پیگیر رفع آن باشد.

ایشان با تاکید بر این‌که البته وجود برنامه‌های فرهنگی غنی در این عرصه نقش بسزایی دارد بیان داشتند: مهمتر از برنامه‌های فرهنگی نقش محوری امام جماعت است، روحانی زمانی که برای مسجد وقت بگذارد و حتی در اردوهای زیارتی در کنار جوانان باشد و با آنها ارتباط صمیمی و دوستانه برقرار کند، مسلما این گروه از جوانان هیچ‌گاه جذب ضد انقلاب نخواهند شد.

حضرت آیت‌الله سبحانی باتاکید بر این‌که عالمی دینی باید همانند معصومین‌(ع) بر قلوب مردم نفوذ داشته و زندگی در حد متوسط جامعه داشته باشد خاطرنشان کردند: از دیگر نکات مهم در فعالیت‌های مساجد توجه به فعالیت‌های قرآنی است که در این عرصه برنامه حفظ قرآن برای کودکان و نوجوانان به ویژه سوره‌های کوتاه آن نقش بسزایی در انس افراد با این کتاب آسمانی خواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha