یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت‌الله بوشهری

آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد: دشمن تلاش دارد تا روحانیت را منزوی کند اما باید بداند روحانیت با همه امکاناتش که بالاترین آن کلام خدا و نورانیت اهل‌بیت‌(ع) است در صحنه است و هیچگاه منزوی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، آیت‌الله حسینی بوشهری ، مدیر حوزه‌های علمیه در همایش منادیان وحدت  که با شعار عزم ملی و مدیریت جهادی  در مصلای ساری برگزار شد، به تبیین اهمیت و جایگاه تبلیغ دین الهی نزد خدای متعال پرداخت.

وی با تاکید براینکه مبلغین ارتباط دو سویه بین مردم و خدا برقرار می‌کنند،گفت: مبلغ از یک سو مردم را به خدا می‌رساند و از سوی دیگر نیز محبت الهی را جلب می‌کند که این مقام بزرگی است و طبق روایتی از پیامبر اکرم روز قیامت شهدا به حال آنان غبطه می‌خورند.

عضو خبرگان رهبری، افزود: روحانیون بر منابر خود دل‌های مردم را  به سوی خدا متوجه می‌سازند که در نتیجه آن آنچه را که خدا دوست دارد مردم را به آن امر می‌کنند و آنچه که خدا از آن بیزار است، باز می‌دارند که این کار بسیار بزرگی است که باید قدردان آن بود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، با انتقاد از طلاب و روحانیونی که از منبر رفتن دوری می‌کنند، گفت:‌ تصور نشود منبر رفتن و روضه خواندن شأن علمی کسی را پایین می‌آورد چرا که منبر رفتن کار پیامبر(ص) است و خطابه‌های امیرالمؤمنین ‌(ع) در نهج‌البلاغه حاصل منابر اوست و نباید هیچگاه از مسئله گفتن و روضه خواندن پرهیز کند چراکه کل شخصیت و هویت ما همین است که مردم را به اهل‌بیت‌(ع) پیوند دهیم و معارف و مسائل دین را به آنان بیاموزیم.

عضو جامعه مدرسین، با اشاره به تلاش دشمنان اسلام و انقلاب در منزوی کردن روحانیت گفت:‌ امروزه دشمنان تلاش دارند که روحانیت را به انزوا بکشانند در حالیکه روحانیت با همه امکاناتش که بالاترین آن کلام خدا و نورانیت اهل‌بیت‌(ع) است در صحنه است و هیچگاه منزوی نخواهد شد و به میدان آمده تا تشنگان معنویت را سیراب کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به آیاتی از قرآن مجید مبنی بر اینکه، مبلغین رسالات الهی را به مردم می‌رسانند، افزود: این که در قرآن کریم تعبیر به رسالات شده است به این خاطر است که باید ما در همه عرصه‌های مختلف حقایق دینی را به مردم معرفی کنیم و با اتقان و تعمق کافی معارف و آموزه‌های دین را به مردم برسانیم.

وی افزود: مبلغ دین نباید جز از خدای متعال از کسی دیگر حساب ببرد و منابر خود را به خاطر دلخوشی کسی انجام دهد و تنها باید برای خدا باشد چراکه اگر انسان تنها برای کسب رضایت الهی به تبلیغ دین بپردازد اثرات خوبی در مردم خواهد داشت.

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان با اشاره به وظیفه سنگین تبلیغ دین الهی خاطرنشان ساخت: در کنار همه تعاریف و تمجیداتی که در روایات از عالمان دینی به عمل آمده است حساسیت کار نیز بالاست و باید یک مبلغ دین در درجه اول در کار خود اخلاص داشته باشد و حسابرسی را به خدای متعال واگذار کند و جز رضایت الهی هدفی دیگر نداشته باشد تا بتواند قلوب مردم را به سوی دین خدا متوجه سازد که این نیازمند کسب معنویت و توجه به آموزه‌های معنوی و اخلاقی است.

خاطرنشان می‌شود: حضور در جلسه معاونان و مدیران ستادی، مدیر و معاونان حوزه علمیه استان مازندران ، سی و ششمین جلسه شورای حوزه علمیه استان مازندران و همچنین دیدار با استاندار مازندران از دیگر برنامه‌های امروز صبح مدیر حوزه‌های علمیه در سفر به مازندران بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha