سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام قهرمانی

مدیرحوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق بخشی به منویات رهبری و شعار فرهنگ، تمسک به آموزه های قرآنی موجب سعادت و رستگاری جامعه می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم  دانش آموزی به همت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با همکاری نهادهای دولتی و مسئولین فرهنگی، صبح امروز در سالن جلسات معاونت سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد قهرمانی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی در این جلسه، برگزاری مسابقات قرآنی را بهترین فرصت برای گام برداشتن در مسیر برنامه های دینی و فرهنگی دانست و افزود: کمک به ارتقا ظرفیت های قرآنی استان موجب رونق یافتن شاخصه های دینی و توجه ویژه به ابعاد مختلف کتاب وحی توسط جوانان و خانواده ها در جامعه می شود.

وی افزود: تحقق بخشیدن به راهبردهای رهبری در کنار مسئله فرهنگ بایستی با همکاری تمامی نهادها و مسئولین فرهنگی در جهت ارتقا شاخصه های کمی و کیفی مسابقات قرآن کریم و شناساندن نخبگان برتر قرآنی برای نوجوانان و نخبه های جوان تلاشبه جامعه صورت پذیرد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی، دستیابی به ملاک های فرهنگ اسلامی و تنها راه نجات و سعادت کشور را تمسک به قرآن کریم دانست و تصریح کرد: توجه بیش از پیش به مراکز قرآنی و حمایت جدی از فعالان قرآنی باید توسط دولت با نگرش جدیدی صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی تحقق شعار تدبیر و امید را در گرو توسل و توسعه برنامه های دینی و فرهنگی محقق دانست و افزود: پرهیز از شعارزدگی و کمک برای افزایش توان های دینی و قرآنی تضمین کننده اخلاق و رفتار جوانان آینده است.

علیرضا رادفر، معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی هم در این جلسه، بسط و گسترش فرهنگ قرآنی را موجب تربیت نخبگان و فعالین قرآنی در جامعه عنوان کرد و افزود: فواید و آثار قرآن پژوهی و پرداختن به موضوع خطیر و انسان ساز کتاب الهی زمینه ساز رشد معنویت در میان دانش آموزان می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha