شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 334538
۱۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
افطار

این که اسلام بر اطعام روزه داران تاکید دارد فقط مربوط به جسم آنان نیست بلکه فضاسازی برای بهره مندی از معنویات و اطعام روح نیز بسیار مهم است.

یک كارشناس مذهبي در مشهد گفت: رمضان فرصتي براي تبلور زندگي ديني است كه بايد از آن بهر برد.

حجت الاسلام ریحانی از کارشناسان مذهبی شهر مشهد در گفتگو  با  خبرنگار خبرگزاري حوزه درباره جایگاه و ظرفیت ماه مبارک رمضان، سبک زندگی اسلامی بر اساس این ماه، نقش مبلغان دین در ترویج فرهنگ اسلامی و وظیفه مردم و مسئولان در این زمینه مطالبی بيان كرد.

وي با اشاره به اين كه ماه مبارک رمضان هدیه ای الهی است که خدا به بندگان خود عنایت کرده است،‌ابرازداشت: وقتی به اتفاقات این ماه مبارک و ویژگی های آن دقت می کنیم در می یابیم که خداوند متعال بندگانش را بسیار دوست دارد و برای آمرزیده شدن گناهانشان راه های مختلفی را قرار داده است.

 حجت الاسلام ریحانی افزود: دور بودن از آسیب های اجتماعی از جمله تاثیرهایی است که به خاطر فضای های معنوی ایجاد می شود.

اين كارشناس مذهبي توضيح داد: یکی از دلیل‌هایی که آمرزش بندگان از سوی خدا را ثابت می‌کند، این است که وقتی کسی در این ماه مبارک به خاطر مشکلات جسمی، مسافرت و .. از گرفتن روزه محروم می شود، اگر معتقد باشد که کاش می توانستم روزه بگیرم، این گفته صادقانه ثواب روزه را دارد و در واقع نفس اینگونه فردی تسبیح و خواب او عبادت خواهد بود.

 وی در ادامه با بيان اين كه اگر به آنچه خداوند متعال و مهربان دستور داده، دقت کنیم، در خواهیم یافت که زندگی اسلامی در این ماه تبلور خاصی دارد،‌خاطر نشان كرد: چه چیزی بهتر از اموری که در این ماه مانند اطعام روزه داران، سحرخیزی، نمازهای اول وقت، احترام به یکدیگر، قرائت قرآن، توجه به مستمندان، تمرین دادن فرزندان به روزه گرفتن و... انجام می شود، می‌تواند سبک زندگی دینی و اسلامی را بیان کند.

 اين كارشناس مذهبي درباره نقش مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان نيز با تأكيد بر اين كه ماه مبارک رمضان انسان ها را در ارتباط با خداوند دقیق تر می‌کند و  تلاوت قرآن، ارتباط با مسجد و جلسات مذهبی بیشتر مي‌شود، گفت: به همين جهت، نقش روحانیان و مبلغان دین هم افزايش مي يابد. یعنی وظیفه مبلغان و روحانیان سنگین‌تر می‌گردد و به عنوان مثال حضور جمعیت بیشتر در مسجد بستری برای بیان آموزه های دین و زیبایی های سخن اهل بیت (ع) به نسل های مختلف جامعه است.

  مسئول خادمان زائران پیاده امام رضا (ع)در ادامه وظیفه فرهنگي و ديني مردم و مسئولان در این ماه را اينگونه توضيح داد كه این امر که اسلام بر اطعام روزه داران تاکید دارد فقط مربوط به جسم آنان نیست بلکه فضاسازی برای بهره مندی از معنویات و اطعام روح نیز بسیار مهم است.

 وي با اشاره به اینکه باید فضاهای مناسب برای بهره مندی دیگران از معارف اهل بیت(ع) و قرآن کریم ازسوی متولیان  فراهم شود يادآورشد: مردم نیز می‌بایست در این ماه رونق جلسات مذهبی را بیشتر کنند و والدین، فرزندان خود را به این مجالس آورده تا با آموزه های دین بیشتر آشنا شوند.

اين كارشناس مذهبي تصريح كرد: ارتباط والدین با جلسات مذهبی به خاطر حضور و ارتباط پدر و مادر آنان بوده است و امروز هم باید این قسمت از سبک زندگی دینی یعنی حضور در جلسات مذهبی از سوی والدین به نسل‌های آینده منتقل شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha