پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت‌الاسلام قاضی عسکر

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت گفت: هر چه برای افزایش معرفت و تربیت دینی نسل جوان سرمایه گذاری شود، به سود جامعه اسلامی است.

  به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسكر در دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با استناد به روایتی از رسول گرامی اسلام (ص)، هدایت و مراقبت از جوانان را از مهمترین وظائف دینی اولیای آنان، علما، معلمان و مربیان دانست و با اشاره به دستاوردهای سفر دانش آموزان به سرزمین وحی، از عمره دانش آموزی و دانشجویی به عنوان بهترین خدمت فرهنگی در مدارس و دانشگاهها یاد كرد و اظهار داشت: عمره دانش آموزی تاثیر عمیق روحی و معنوی در جوانان داشته است.

 وی با اشاره به هدفمند كردن سهمیه‌های عمره، افزود: در صورتی كه سهمیه‌های عمره دانش آموزی به جوانان نخبه دینی، علمی و فرهنگی اختصاص یابد، هم حالت تشویق دارد و هم ثمرات و بركات روحی و اخلاقی برای افراد و جامعه خواهد داشت.

 نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، ساماندهی و برنامه ریزی مناسب برای عمره دانش آموزی را ضروری دانست و از مدیران این بخش خواست با همكاری معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، برنامه‌های آموزشی و توجیهی مناسب عمره دانش اموزی را تدوین و اجرا كنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر،  شناسایی ظرفیت‌های فراوان دانش آموزی را مورد تاكید قرار داد و گفت: با توجه به بستر مناسبی كه برای عمره گزاران دانش آموز فراهم شده است، می‌توان نمایشگاهی از مجموعه آثار فرهنگی دانش آموزان از جمله دل نوشته ها، اشعار، سفرنامه‌ها آثار هنری و خاطرات آنان را تشكیل و به نمایش عموم گذاشت.

 وی، سفر عمره دانش آموزی را فرصت مناسبی برای آموزش معارف دینی، احكام، عقاید، تاریخ اسلام و مهارت‌های زندگی و رفتاری به دانش آموزان عمره گزار ذکر کرد و تصریح کرد: هر چه برای افزایش معرفت و تربیت دینی نسل جوان سرمایه گذاری شود به سود جامعه اسلامی است.

 مسئول بعثه مقام معظم رهبری از تولیدات و انتشارات فرهنگی بعثه در حوزه عمره و عتبات به عنوان منبعی جامع برای آموزش دانش آموزان و مربیان آنان یاد كرد و گفت: با سرمایه گذاری و برنامه ریزی بهتر می‌توان دستاوردهای بیشتر و بهتری از عمره دانش آموزی داشت.

 حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسكر، ایام عرفه را فرصت مناسبی برای گردهم ایی و تجمع عمره گزاران دانش آموز سال های قبل دانست و از مدیران عمره دانش آموزی خواست برای ایام بعد از سفر آنان، در قالب جلسات ماهانه هر كاروان و یا تشكل‌های شهری و منطقه ای برنامه ریزی كنند تا حالت معنوی عمره گزاران تداوم و استمرار داشته باشد.

 نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان بر ضرورت آسیب شناسی عمره دانش آموزی در پایان هر دوره اعزام تاكید كرد و گفت: با شناسایی نقاط ضعف و قوت برای هر چه بهتر برگزار شدن عمره دانش آموزی برنامه ریزی كنید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در این دیدار گفت: عمره دانش آموزی گل سرسبد فعالیت های پرورشی است و بسیاری از دانش آموزان مشتاقانه در انتظار تشرف به این سفر معنوی هستند.

 حمیدرضا كفاش با بیان این كه اثرات تربیتی عمره در طول عمر دانش آموزان ماندگار و تعیین كننده است، ادامه داد: برای افزایش كیفیت عمره دانش آموزی دوره‌های آموزشی توجیهی قبل و حین اعزام برگزار می‌گردد و ما نیز در حال ایجاد یك شبكه اجتماعی با عضویت تمامی معتمرین دانش آموز برای حفظ ارتباطات و دستاوردهای این برنامه تربیتی بزرگ هستیم.

 براساس اعلام پایگاه حج، وی همچنین از تلاش ها، حمایت ها و هدایت‌های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت قدردانی كرد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha