سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 349425
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
89

حوزه/ رئیس مجمع کلیسای شرقی واتیکان در دیدار امیرالحاج ایران با اشاره به جایگاه زیارت در مسیحیت اظهار داشت: تمام لحظات زندگی ما جزو سفر و زیارتی به سمت خدا است و همه ما مسافری هستیم که به سمت خدا می رویم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات واتیکان به رم سفر کرده است با کاردینال سندری رییس مجمع کلیساهای شرق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که حجت الاسلام محمد طاهر ربانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در واتیکان نیز حضور داشت در زمینه تقویت ارزش های مشترک اخلاقی، مبارزه با فقر، ظلم و ستم در جهان، توسعه، رحمت و برابری به منظور تقویت صلح بین المللی، تقویت و تحکیم بنیان خانواده، تربیت و ارتقای جایگاه معنوی انسان، خشونت های داعش علیه مسلمانان و مسیحیان در خاورمیانه گفتگو و تبادل نظر شد.

کاردینال سندری ضمن اشاره به جایگاه زیارت در مسیحیت اظهار داشت که تمام لحظات زندگی ما جزو سفر و زیارتی به سمت خدا است و همه ما مسافری هستیم که به سمت خدا می رویم.

کاردینال سندری ضمن معرفی سال جدید میلادی به نام سال ژوبیله به معنی سال مقدس اظهار داشت : موضوع زیارت و رفتن به اماکن مقدسه و طلب مغفرت در این سال مقدس، یکی از موضوعات مهم است.

حجت الاسلام قاضی عسکر، نماینده مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت ضمن اشاره به روابط تاریخی اسلام و مسیحیت و آیات قرآنی در این زمینه به تقویت ارزش های اخلاقی اشاره نمود و از ایشان جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت نمود که مورد استقبال قرار گرفت.

* دیدار با رئیس سازمان زیارت واتیکان

نماینده مقام معظم رهبری همچنین روز گذشته با مونسینیور آندره آتا رییس سازمان زیارت واتیکان در زمینه همایش مشترک طرفین تحت عنوان زیارت از دیدگاه ادیان توحیدی تبادل نظر و گفتگو کرد.

خاطر نشان می شود مجمع کلیساهای شرقی در سال 1862 میلادی تاسیس گردید و واتیکان به لحاظ اهتمام خاصی که به کاتولیک های خاورمیانه دارد سعی نموده است تا جایگاه ویژه ای برای مجمع کلیساهای شرقی قائل شود. اهداف و وظایف مجمع کلیساهای شرقی نظارت بر فعالیت های فرهنگی حوزه ها و نهادهای کلیسائی مناطق شرقی، تاسیس یا انحلال خلیفه گری ها و رسیدگی به امور آنان ، معرفی اسقف ، اسقف اعظم و پاتریارک به پاپ برای انتصاب در امورکلیساهای شرقی است. این مجمع دارای جایگاه ویژه ای در کلیسای کاتولیک است. درگذشته دور ، شخص پاپ ریاست این مجمع را برعهده داشت و بعدها مسئولیت این مجمع به کاردینال واگذار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha