سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 334901
۱۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
نصرالله

مدیر حوزه علمیه خوزستان، سید حسن نصرالله را یکی از بهترین و صادق ترین مبارزان این دوران معرفی کرد و گفت: امروز سید حسن نصرالله به الگویی تمام عیار برای جوانان کشورهای عربی شده و جهان را به لرزه درآورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، ظهر امروز در جلسه درس اخلاق ماه مبارک رمضان که با حضور کارکنان مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد، با اشاره به گفتاری از امیرالمؤمنان حضرت علی(ع) مبنی بر «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَيّر»، اظهار داشت: حضرت علی(ع) در این حدیث بیان می کنند که فرصت همچون ابر از افق زندگي مي‌گذرد، لذا مواقعي كه فرصت‌هاي خيري پيش مي‌آيد غنيمت بشماريد و از آن‌ها استفاده كنيد».

امام جمعه موقت اهواز، با بیان این که خدا «انیس الذاکرین» است، بیان داشت: به یقین که خداوند انیس و مونس دائم الذکران است، پس اگر فردی دائم الذکر بود همواره به یاد خدا باشد، پروردگار متعال انیس او می شود و او را در می یابد.

وفاداری مهمترین ویژگی حضرت خدیجه بود

استاد حوزه علمیه خوزستان، در ادامه سخنان خود، با اشاره به ایام ارتحال حضرت خدیجه(س) یکی از ویژگی های بارز ایشان را «وفاداری» عنوان کرد و بیان داشت: به یقین که وفا صفت عجیبی است تا جایی که پیامبر آنقدر به حضرت خدیجه عشق می رزید که هنگانم دفن این بانوی گرامی، پیامبر در قبر او خوابیده و کفنی از بهشت برای این بانوی بزرگ اسلام آوردند؛ که همه این رویدادها به سبب وفاداری حضرت حدیجه به اسلام و پیامبر اعظم(ص) به وقوع پیوست.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با بیان این که «وفا» یکی از اسماء الهی است، گفت: در دعای جوشن کبیر می خوانیم که یا «وفی»؛ این کلمه وفی به معنای «ای خدای باوفا» بوده و به یقین که هیچ کس جز خداوند متعال وفادارتر به انسان مؤمن نیست و اگر می خواهید ارتباط شما با خداوند اینگونه باشد، دائم الذکر باشید.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به آیه «إِنَّ اللّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالإِنجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَی بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُم بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ»، گفت: در تفسیر این آیه آمده است که همانا خدا از مؤمنان جان و مالشان را به بهاى بهشت خريدارى كرد آنان در راه خدا مى‏جنگند و مى‏كشند و كشته مى‏شوند و اين در تورات و انجيل و قرآن وعده‏ى حقى بر عهده‏ى خدا است، و چه كسى از خدا به عهد خويش وفادارتر است؟ پس به اين معامله‏اى كه با خدا كرده‏اي افتخار کن.

انفاق در راه خدا بهایی جز بهشت ندارد

امام جمعه موقت اهواز، در ادامه با بیان این که فردی که جان و مال خود را برای رضای خدا و در راه او خرج کند، خداوند بهترین پاداش را به او می دهد، اذعان داشت: در آیات و روایات ائمه اطهار(ع) آمده است که بهای این کار چیزی جز بهشت نیست، پس بشارت باد بر مؤمنانی که در این ماه مبارک و پرخیر و برکت از مال خود برای رضای خدا گذشته و آن را خرج یتیمان و مستمندان می کند.

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آیه 13 سوره حجرات مبنی بر«إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم»، گفت: به یقین که بهترین رفیق شما با تقوا ترین آنهاست، پس به دنبال افرادی باشید که علاوه بر رعایت تقوای الهی «اَلْوَفَاءَ تَوْأَمُ اَلصِّدْقِ» صادق بوده و هیچ کاری جز خشنودی خداوند متعال انجام نمی دهند؛ چرا که این افراد تنها کسانی هستند که هنگام زمین خوردنتان دست شما را میگیرند و بلندتان می کنند.

سید حسن نصرالله جهان را به لرزه درآورده

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، در ادامه سید حسن نصرالله را یکی از بهترین و صادق ترین مبارزان این دوران معرفی کرد و گفت: امروز سید حسن نصرالله به الگویی تمام عیار برای جوانان کشورهای عربی شده و جهان را به لرزه درآورده، به طوری که خطیب جمعه عربستان در پخش زنده رادیو خطاب به مسئولان کشور بیان می کند که «به داد این جوانان برسید که دارند به سوی حزب الله گرایش پیدا می کنند».

مدیر حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنان خود، با حدیثی گهر بار از امیرمؤمنان حضرت علی(ع) مبنی بر «إِذَا حَدَّثَ كَذَبَ وَ إِذَا وَعَدَ أَخْلَفَ وَ إِذَا اؤْتُمِنَ خَان‏» اشاره کرد و اظهار داشت: امام علی(ع) در این حدیث بیان می کنند اگر این سه خصلت «دروغ گفتن در گفتار»، «خلف وعده در انجام کار» و «پیمان شکنی و خیانت در وفای به عهد» در فردی باشد، او منافق است؛ پس تلاش کنید که هیچ گاه در زمره این افراد قرار نگیرید که عاقبتی جز ضلالت و پشیمانی به همراه ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha