شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام صالحی منش

امروز جامعه دچار برخی بد اخلاقی ها و مواردی مانند مواد مخدر، قاچاق و فساد اخلاقی شده است و این مسئله نتیجه دور ماندن مردم از فضای تعلیمات دینی و مساجد است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش، شب گذشته (23 تیر) در بازدید از دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد قم، گفت: این که امروز جامعه دچار برخی بد اخلاقی ها و مواردی مانند مواد مخدر، قاچاق و فساد اخلاقی شده است، نتیجه دور ماندن مردم از فضای تعلیمات دینی و مساجد است، از این رو باید نسبت به هرچه بهتر شدن فعالیت کانون های مساجد اهتمام داشته باشیم.

وی همچنین افزود: طبیعی است که اگر جذب بیشتری در مساجد شکل گیرد، تاثیرات مطلوب تری در جامعه خواهد داشت.

استاندار قم با بیان این که در بسیاری از موارد می توان به جای هزینه های زیاد برای رفع مشکلات، از آن ها پیشگیری کرد، ابراز داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه امور تربیتی کمک بزرگی برای نظام اسلامی ایران هستند و نباید از این ظرفیت غفلت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر کانون های مساجد با روحانیت، تصریح کرد: مسئولان کانون ها باید همدلی مناسبی با روحانیون داشته باشند و روزه به روز این مسئله تقویت شود.

وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های کانون های مساجد قم، خاطر نشان کرد: دبیرخانه کانون های مساجد قم در سطح کشور جزو بهترین هاست و تاکنون عملکرد موفقی داشته است.

استاندار قم افزود: ارزیابی ما از فعالیت های دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد قم از ابتدا مثبت بوده و با گذشت زمان و آشنایی بیشتر، این دیدگاه تقویت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش با بیان این که مشکلات مالی همواره یکی از دغدغه های اصلی مجموعه های فرهنگی است، عنوان داشت: استانداری قم وظیفه خود می داند در حد توانایی و امکان از کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قم حمایت کند.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: برای حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد سعی می کنیم با پیگیری ها و تعاملات لازم ردیف بودجه اختصاصی کانون های مساجد (به شکل مستقیم) را در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha