سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌الاسلام حاجتی

استاد حوزه علمیه خوزستان گفت: اگر خواهان عاقبت به خیری فرزندان خود هستید، علاوه بر دادن لقمه حلال به آنها، دائم الذکر و دعا باشید و از سحرهای ماه مبارک رمضان غافل نشوید که در این سحرها رازی عجیب نهفته و هرکس به راز آن پی برد، سعادت ابدی نصیب خود کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در جلسه درس اخلاق ماه مبارک رمضان، با اشاره به آیه «الَّذِينَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ»، اظهار داشت: در ترجمه این آیه آمده است که «آنان که ايمان آوردند و مهاجرت کردند و در راه خدا با مال و جان خويش جهاد کردند  در نزد خدا درجتی عظيم تر دارند و کاميافتگانند».

استاد حوزه علمیه خوزستان، در ادامه بیان داشت: با دقت در عبارت «هَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ»، در میابیم که هجرت، تنها یک مهاجرت از مکانی به مکان دیگر برای جهاد فی سبیل الله نیست؛ بلکه از این هجرت تعابیر مختلفی همچون هجرت از خود برای رسیدن به قرب الی الله، هجرت از دنیا برای رسیدن به بهشت آخرت و هجرت از اموال برای دست یابی به ثروت بی کران معنوی الهی، می شود.

وی با بیان این که هجرت از اموال قبل از جهاد با نفس آمده، گفت: این مسأله بدان معناست که اگر فردی خواهان جهاد با نفس است، قبل از آن می‌بایست خود را از زرق و برق های زندگی رها کرده و سپس به فکر جهاد با نفس بی افتد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر اهتمام جوانان به کنترل چشمان خود، اذعان داشت: آن چشمی که بر نا محرم باز شود، هیچ گاه نمی تواند سیمای مبارک آقا امام زمان(عج) را درک کند، پس اگر خواهان ارتباط با آخرین منجی عالم بشریت هستید، از لذات و شهوات دنیوی هجرت کنید و به معرفت بالله دست یابید.

نماز شب راه دست یابی به معرفت بالله  

امام جمعه موقت اهواز، یکی از راه های دست یابی به معرفت بالله را خواندن نماز شب عنوان کرد و گفت: همان هایی که شبانگاه از بستر خواب هجرت کرده و سر بر سجاده عشق می گذارند و تنها دو رکعت نماز شب می خوانند، آرام آرام خواهند توانست معرفت بالله را درک و سیمای مبارک امام زمان(عج) را ببینند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، با بیان این که اگر کار برای رضای خدا باشد، نتیجه ای جز پیروزی و موفقیت را در پی نخواهد داشت، اظهار داشت: با توکل بر خدا و استعانت از آقا امام زمان(عج) تلاش کرده و یقین کنید که اگر هدف نهایی شما قرب الهی باشد، چیزی جز پیروزی نصیب شما نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این که همه حرکات و اقدامات انسان ها زیر نظر آقا امام زمان (عج) است، گفت: باید مراقب بود که مبادا آقا امام زمان (عج) از ما ناراضی و گله مند شود؛ از این رو همه فکر و برنامه خود را به شیوه ای تنظیم کنید که دل حضرت صاحب الزمان را شادمان سازید.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، یکی از راه های عاقبت به خیری فرزندان را عبادت و سحرخیزی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر خواهان عاقبت به خیری فرزندان خود هستید، علاوه بر دادن لقمه حلال به آنها، دائم الذکر و دعا باشید و از سحرهای ماه مبارک رمضان غافل نشوید که در این سحرها رازی عجیب نهفته و هرکس به راز آن پی برد، سعادت ابدی نصیب خود کرده است.

«الْفَائِزُونَ» پاداش هجرت کنندگان از عالم «ناسوت»

امام جمعه موقت اهواز، با تشریح وضعیت کنونی جامعه، تصریح کرد: هم اکنون نظام اسلامی ایران در برهه ای قرار گرفته که دشمنان اسلام همه توان خود را برای منحرف کردن جوانان و نوجوانان از راه دین و قرآن به کار گرفته و باید مراقب بود که مبادا این استراتژی چندین ساله دشمنان در سطح وسیع جامعه به منصه ظهور رسد، از این رو تا می توانید توان خود را برای تربیت طلاب به کار گیرید.

وی پاداش هجرت کنندگان از عالم ناسوت را «أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَائِزُونَ» عنوان کرد و اظهار داشت: به یقین شب های ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای هجرت از عالم ناسوت و رسیدن به عالم لاهوت است، که خداوند متعال نیز در قرآن کریم پاداش هجرت کنندگان را «الْفَائِزُونَ» قرار داده است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، در بخش دیگری از سخنان خود، انسان های قوی و مقتدر را کسانی عنوان کرد که در برابر کوران حوادث ایستادگی کنند و از چیزی هراس نداشته باشند و با بیان این که انسان های اهل عزت هیچ گاه سرخم نمی کنند، گفت: ملت قوی متشکل از این انسان‌های عزتمند و مقتدر است، و فردی اهل عزت است که به عنصر خوداتکایی پایبند بوده و در برابر مشکلات هیچ واکنش منفی از خود نشان ندهند.

تقوا دژ مستحکم ایمان است

امام جمعه موقت اهواز به آثار تقوا مداری اشاره کرد و بیان داشت: همانطور که خدا فرمود: «لَیَنصُرَنَّ اللهُ مَن یَنصُرُه» تقوا مداری سبب ایجاد سپری مستحکم از جانب خداوند متعال برای شما در برابر دشمنان خواهد شد پس اگر به خدا ایمان داشته باشید و تقوای الهی را در پیش گیرید، خدا نیز با شما بوده و از شما محافظت و پشتیبانی می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، در پایان سخنان خود، به نشان های انسان با تقوا اشاره کرد و گفت: انسان های با تقوا کسانی هستند که به وعده های الهی ایمان داشته باشند و در برابر کید دشمنان صبر پیشه کنند و این انسان ها چون با تقوا مداری به مقام صبر رسیدند دیگر از هیچ ظالمی هراس نداشته و در برابر زورگویان و متجاوزان ایستادگی می کنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha