یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
آیت‌الله آل هاشم

امام جمعه موقت تبریز گفت: وقایع امروز غزه میخ محکمی بر تابوت سازمان های بین المللی و برخی کشورهای مدعی حقوق بشری است که علی رغم همه ادعاهای حقوق بشری جهان معاصر در مقابل کشتار جنون آمیز رژیم صهیونیستی مهر سکوت بر دهان زده و به دنبال راهی برای نجات اسرائیل هستند.

آیت الله سیدمحمدتقی آل هاشم، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، با اشاره به ضرورت حضور اقشار مختلف مردم در روز قدس ابراز داشت: امسال اقشار مختلف مردم پرشورتر و حماسی ‌تر از سال گذشته دراین راهپیمایی حضور خواهند داشت و با محکوم کردن جنایت‌های ددمنشانه رژیم اشغالگر قدس در کشتار مردم مظلوم و بی‌ دفاع فلسطین ضمن اعلام همدردی، بار دیگر صدای مظلومیت آنها را به گوش جهانیان خواهند رساند.

وی با اشاره به اینکه روز قدس روز فریاد مظلومیت فلسطین و جهان اسلام فرا رسیده است، اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) با بینشی الهی و دوراندیشی شگرف، روز قدس را به‌عنوان کانون وحدت مسلمانان و آزادی‌ خواهان جهان به میراث گذاشتند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به حق، راه روشن آن امام فرزانه را ادامه دادند.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: در آستانه این روز بزرگ، شاهد حملات وحشیانه، نسل کشی و کشتار بی رحمانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه آوارگان و مردم مظلوم و بی‌ دفاع فلسطین در نوار غزه هستیم؛ حملاتی که نشان از ترس، استیصال و درماندگی در برابر جبهه بزرگ بیداری و مقاومت اسلامی گروه‌های جهادی فلسطین است.

تولدنامشروع صهیونیزم با رویای تبخیر شده از نیل تا فرات

وی با اشاره به اینکه مسئله قدس یکی از بزرگترین مسائل جهان اسلام در عصر معاصر بوده که با درد و غم و آوارگی مردم سرزمین فلسطین آمیخته شده است، گفت: رژیمی که با رویای تبخیر شده از نیل تا فرات تولدی نامشروع یافت، امروز بعد از 60 سال، ادامه حیات خود را در قتل عام زنان و کودکان می جوید و بی گمان این همه از نشانه های گسست این رژیم جعلی است.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه وقایع امروز غزه میخ محکمی بر تابوت سازمان های بین المللی و برخی کشورهای مدعی حقوق بشری است، اظهار داشت: این سازمان ها و کشورها علی رغم همه ادعاهای حقوق بشری جهان معاصر كه با بوق و كرنا مطرح می شود، در مقابل کشتار جنون آمیز رژیم صهیونیستی مهر سکوت بر دهان زده و به دنبال راهی برای نجات اسرائیل هستند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه همه اتفاقات این چند سال اخیر، باید مسلمانان را بیش از پیش هوشیار کرده و راه چاره را به آنها نشان داده باشد، تصریح کرد: امروز مسلمانان باید علاج درد خود را در ایستادگی و مقاومت در مقابل صهیونیزم و غرب جستجو کرده و به جای فرقه سازی در درون خود با ید واحد نقشه های شوم استکبار را نقش بر آب کنند.

ضرورت دفاع از قدس مقدس

وی همچنین با اشاره به اینکه مسئله قدس مقدس از چندین جهت حائز اهمیت است، تصریح کرد: نخست اینکه اگر مسلمانی فریاد کمک خواهی بلند کند، واجب است که همه مسلمانان به او لبیک بگویند و امروز ملت مظلوم غزه و فلسطین فریاد دادخواهی شان به کل عالم می رسد و از این رو وظیفه اسلامی و انسانی ما است که به این ندا لبیک بگوییم.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: نکته دیگر ایستادن در برابر ظالم است و ما باید در کمک به یک مسلمان در برابر ظالمان بایستیم و حتی اگر این فرد مسلمان نیز نباشد ولی اگر مورد ستم و ظلم قرار گیرد ما وظیفه داریم از مظلوم دفاع و پشتیبانی کنیم.

وی تاکید کرد: در این ایام نیز شاهد هستیم که رژیم پلید صهیونیست آخرین تلاش ها را دارد و تمام تجهیزات خود را به کار گرفته و مردم غزه از جنایت های صهیونیست ها در امان نیستند و حتی آنها از سلاح های ممنوعه استفاده می کنند که این سلاح ها روی مغز و استخوان اثر می گذارد از این رو مسلمانان باید با قدرت و با تمام وجود به میدان آیند.

آیت الله آل هاشم گفت: موضوع دیگر مقدس بودن قدس است که زمانی قبله مسلمانان بوده و پیامبران بسیاری آن را زیارت کرده و مقبره بسیاری از پیامبران نیز در قدس و فلسطین است بنابراین از یک مکان ارزشی باید دفاع کرد.

وی، روز قدس را روز مقابله مستضعفان با مستکبران و روز مقابله ملت های مسلمان در برابر قدرت ها به ویژه آمریکای جهان خوار و رژیم غاصب صهیونیستی دانست و افزود: روز قدس، از ابتکارات بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل است و همه مسلمانان با حضور در راهپیمایی این روز حمایت و پشتیبانی خود را از آزادگان جهان اعلام خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha