سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 335621
۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
اهداء خون

گروهی از طلاب و روحانیون کرمانشاهی با حضور در مرکز انتقال خون این شهرستان در این امر خیر و حسنه شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه از کرمانشاه، جمعی از طلاب و روحانیون این شهرستان بصورت گروهی با حضور در مرکز انتقال خون این شهر، یک واحداز خون خودرا اهدا نموده و آن را از مصادیق کارخیر عنوان کردندکه مومنان باید درانجام آن از همدیگر سبقت بگیرند.

 مسئولین مرکز انتقال خون کرمانشاه از حضور طلاب و روحانیون، استقبال کرده و آن را مورد تمجید قرار داده  و این حرکت عملی برای اهدای زندگی به دیگران را بسیار مهم و الگویی مناسب برای سایر افراد جامعه ذکر کردند.

یکی از طلاب به خبرنگاه ما گفت: با توجه به اینکه شتاب در کار خیر، از ویژگی های مؤمنان به شمار می‌رود و اهدای خون یکی از کارهای خیر است لذا باید برای انجام آن شتاب کرد.

وی گفت: به فرموده حضرت علی علیه السلام، تندرستی، برترین نعمت است، این نعمت از جانب خداوند بزرگ به انسان ها داده شده وبرخی انسان ها نیز به دلایلی از این نعمت الهی به طور کامل برخوردار نیستند، لذا کسانی که از این نعمت برخوردارند، نسبت به دیگران وظایفی برعهده دارند.

این طلبه جوان گفت: وقتی نعمتی به ما عطا شد، شکرگزار آن باشیم پس بایسته است نعمت خدادادی را شکر کنیم و به پاس لطف بزرگی که خداوند به ما داشته، به نیازمندان نیکی کنیم.

این اقدام انسان دوستانه موجب آرامش معنوی و احساس مفید بودن را به ارمغان می آوردو وقتی حس می کنیم با ایثار ما جان بسیاری از انسان ها نجات پیدا می کند، شور و شعف خاصی به انسان دست می دهد و روحیه فداکاری و ایثار و از خودگذشتگی بیش از پیش در ماتقویت می شود، ازطرفی ممکن است روزی خودشان هم نیازمند این  ایثار بزرگ دیگران شوند..

فواید اهداء خون

کارشناس سازمان انتقال خون نیز به خبرنگار حوزه گفت: از نظر پزشکی، وقتی انسان خون اهدا می کند، دستگاه های خون ساز بدن، خون جدید و تازه ای دربدن تولید می کنند و این خون تازه منابع انرژی را با سرعت به ارگان های گوناگون بدن مثل عضله، قلب، کبد، کلیه و دیگر اندام ها می رساند به همین دلیل، انسان پس از اهدای خون، احساس شور و شادی می کند، هر چند ما تصور می کنیم، اهدای خون، فقط به سود نیازمندان است اما این کار خداپسندانه نقشی مهمی در سلامت افراد اهداکننده نیز دارد.

وی افزود: نجات جان هم نوعان با اهدای خون، مثل یک معادله مقدس و چند مجهولی می ماند که معلومش اهداکنندگان و مجهولش هم‌نوعانی هستند که زنده می مانند و این یعنی نجات جان هم نوعان و شاد کردن دیگران.

*صدقه فقط پول نیست

  یادمان باشد، خدا مهربان است و  این صفت ارزشمند را در وجود همه آدمها قرار داده است، پس با مهربانی دیگران را شاد کنیم ،ایثار از والاترین ارزش های انسانی است و خداوند، در رگ های همه ما سهمی برای ایثار کردن قرار داده است و شایسته است کسانی که می توانند، از این سهم خدادادی برای کمک به نیازمندان استفاده کنند ،جایی برای حضور همه ما هست پس بیایید بیماران نیازمند را با ایثارمان یاری کنیم، بیاید همسفرشان باشیم تا به مقصد تندرستی برسند.

 بیایید طعم شیرین اهدای حیات را بچشیم، دل ها را شاد کنیم.

ای کاش صدقه دادن خون، مثل صدقه دادن پول، لباس و غذا مرسوم شود و همه با قصد قربت این کار خیر و خداپسندانه را انجام دهیم.

آنگاه بر آفریدگار این همه امید، این همه بخشندگی را شکر می‌گوییم. چه زیباست خداوندی که رسم بخشیدن و کرامت را در جهان بنیان نهاد و این رسم عاشقانه را به من و تو آموخت تا برای هر عرصه ای، برای شکر هر نعمتی، حتی قطره های خون، دست به ایثار بزنیم؛ خدایی که خون حیات را در رگ های ما جاری کرد و عشق را در جام وجودمان ریخت و به ما آموخت، تا زنده بودن را قدر بدانیم و به یکدیگر هدیه دهیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha