شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
علیدوست

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که روحانیون با مردم ارتباط نزدیکی دارند، گفت: روحانیت رابط امینی بین دولت اسلامی و مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که ما یک دولت دینی داریم و یک دولت متدین، اظهار کرد: شاخصه دولت اسلامی این است که هم دینی باشد و هم متدین.

وی با اشاره به شاخصه‌های دولت دینی، گفت: دولت دینی به این معنا است که شریعت را در جامعه پیاده می‌کند، اقامه امر به معروف و نهی از منکر کرده و جامعه را به اهداف شریعت نزدیک می‌کند.

*ویژگی های دولت متدین

رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه با بیان ویژگی‌های دولت متدین، عنوان کرد: دولت متدین، دولتی است که تمام این مسائل را از خانواده خود شروع کند و اگر در جامعه از عفت بحث می‌کند ابتدا آن‌را در بدنه خود اجرا کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: دولت متدین، دولتی صادق است و اگر آماری بیان می‌شود، سعی می‌کند دقیق باشد و از دروغ پرهیز می‌کند.

وی با اشاره به این که دولت متدین به وعده‌های انتخاباتی خود عمل می‌کند، ادامه داد: این دولت با مردم شفاف صحبت می‌کند، انصاف دارد و نقدپذیر است و ابایی ندارد که اشتباه خود را بپذیرد و اگر نقد منصفانه‌ای دید، با آن به خوبی برخورد می‌کند.

*برقراری ارتباط منطقی با دنیا

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دولت اسلامی ارتباطی منطقی با دنیا برقرار می‌کند و صلاح پایدار ملت را مد نظر قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست با بیان این که دولت دینی و دولت متدین دو شاخصه مهم دولت اسلامی است، گفت: دولت دینی برای دینی کردن جامعه تلاش کرده و دستورات دینی را در جامعه پیاده می‌کند، دولت متدین نیز تلاش می‌کند که خود را دینی کند.

*ارتباط با روحانیت؛ شرط تحقق دولت دینی و متدین

رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه بیان کرد: اگر ما بخواهیم به این دو شاخصه برسیم، باید به این نکته توجه کنیم که دولت چه بخواهد دینی باشد و چه متدین، باید با نهاد روحانیت مرتبط باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که روحانیون با مردم ارتباط نزدیکی دارند، گفت: روحانیون رابط امینی بین دولت اسلامی و مردم هستند، ارتباط  اقشار را با دولت برقرار کرده و انتظارات متقابل دولت و مردم را منتقل کند.

*روحانیت سخنگوی مردم است

وی با اشاره به این که روحانیون سخنگوی مردم نزد دولت هستند، مطرح کرد: روحانیت شیعه موجب اتحاد جامعه اسلامی است و اگر امکانی وجود داشته باشد، رابط بین مردم و دولت است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست، فعالیت‌های فرهنگی دولت را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، به هر حال باید نمره منصفانه‌ای برای دولت در بحث فرهنگی در نظر گرفت، البته باید مسئولین دولتی بیشتر توجه کنند و به هیچ وجه از اصل شایسته سالاری عدول نکنند.

*مردم از جناح گرایی خسته شده اند

رئیس انجمن فقه و حقوق حوزه با بیان این که مردم از جناح گرایی خسته شده اند، تصریح کرد: دولت باید تلاش کند که اصل شایسته سالاری که یک حرکت مهم فرهنگی و بنیادی است را در جامعه حاکم کند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha