شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صالحی منش

استاندار قم گفت:رسالت حوزه هاي علميه در پاسخگويي به شبهات بويژه براي نسل جوان كه جامعه هدف هستند، ضرورتي انكارناپذير بوده و بدون اغراق مي توان گفت: تمدن بشري، وامدار زحمات علماء و مشعل داران دين است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش در سخنانی به مناسبت آغاز سال تحصيلي  جديد حوزه هاي علميه  اظهارداشت: به فضل الهي در دهه كرامت و همزمان با ميلاد مسعود علي ابن موسي الرضا(ع)، طلاب و فضلا با شور و شوق در محضر مراجع معظم و اساتيد گرام وارجمندشان حاضر شده و جان خويش را با معارف ناب توحيدي و نبوي بارور مي سازند.

وی با تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه با بیان نکاتی بیان داشت: امروز شياطين، جامه دين و تقوا بر تن كرده اند و مدعيان دروغين اسلام با ادعاهاي واهي به جنگ همه مذاهب اسلامي آمده اند. گروه هاي تكفيري همه

مقدسات اسلامي را به سخره گرفته و اسلام هراسي را در جهان اشاعه مي دهند.

استاندار قم ادامه داد: در اين برهه حساس و به تعبير مقام معظم رهبري در پيچ تاريخي، مسئوليت حوزه مقدسه علميه قم كه پيشگام و پرچمدار جهاد علمي و عملي است، سنگين تر از گذشته احساس مي شود.

وی افزود: در تعاليم ديني زمان شناسي از جايگاه خاصي برخوردار است. حضرت امام خميني(ره) يكي از وظايف حوزه هاي علميه، طلاب و روحانيون را توجه به مقتضيات زمان مي دانند. ايشان مي فرمايند:« حوزه ها و روحانيت بايد نبض تفكر و نياز آينده جامعه را هميشه در دست خود داشته باشد و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهياي عكس العمل مناسب باشد».

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش گفت: از طرفي با توجه به تكنولوژي هاي جديد و تلاش مخالفان اسلام براي عقب نگه داشتن دين اسلام، رسالت حوزه هاي علميه در پاسخگويي به شبهات بويژه براي نسل جوان كه جامعه هدف هستند، ضرورتي انكارناپذير بوده و بدون اغراق مي توان گفت: تمدن بشري، وامدار زحمات علماء و مشعل داران دين است.

وی بیان داشت: با توجه به اين فرمايش گهربار امير مؤمنان (ع) كه مي فرمايند : «دين خود را با دانش حفظ كنيد» و اين فرموده مقام معظم رهبري كه «علم براي ما به عنوان يك پيشرفت حتما لازم است»، لذا در شرايط حساس امروز ايران و جهان حضور هوشمندانه حوزويان در ميدان علم آموزي و سنگر دانش پژوهي امري واجب و ضروري است تا انشاء الله همچون گذشتگان پرافتخار خود، راه حق و عدالت و سازندگي و كمال را بپيماييم.

استاندار قم اظهارداشت: اخلاق در جامعه امروز متأسفانه دستخوش منافع شخصي مي شود و بداخلاقي آفتي است كه فضاي آرامش را برهم مي زند، تعادل جامعه را نامتوازن كرده و مرزها را بهم مي ريزد، لذا در شرايط كنوني حوزه هاي مقدسه علميه بهترين كانون براي ترويج آموزه هاي اخلاقي در جامعه محسوب مي شوند.

وی افزود: يكي از ويژگي هاي بارز دين اسلام كه آنرا از اديان ديگر متمايز مي سازد. اعتدال و ميانه روي است. پيامبر اسلام(ص) مي فرمايد: بر شما باد بر ميانه روي، زيرا ملتي كه ميانه رو باشد هرگز دچار تفرقه نخواهد شد.

حال كه با استقرار دولت يازدهم شعار اعتدال دوباره در جامعه طنين انداز شده است و جامعه ما نيز بيش از هر زمان ديگري نيازمند وحدت و همدلي است و مقام معظم رهبري هم اخيرا بر وحدت و همدلي تاكيد فرموده اند، ترويج اين صفت بارز از سوي طلاب و حوزويان براي رسيدن به وحدت عملي حائز اهميت فراوان است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش تصریح کرد: بي شك حل مشكلات مردم نياز به اتحاد و يكپارچگي در كشور

دارد. البته دولت يازدهم در يكسال گذشته ارتباط بسيار خوب و سازنده اي با حوزه مقدسه علميه قم ، مراجع عظام تقليد و علما داشته و بر خود وظيفه مي داند اين ارتباط را تقويت كند. الحمدالله رابطه حوزه علميه و علماي قم

نيز با دولت يازدهم قابل قياس با دولت هاي گذشته نيست و اين خود موجبات بهره گيري دولت از رهنمودهاي مراجع معظم تقليد، علما و ... را فراهم آورده و از دست دادن اين فرصت راگناه نابخشودني مي داند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha