جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 337001
۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲
کریمه الازهر

استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر مصر ظهر امروز با حضور در خبرگزاری حوزه، از نزدیک با فعالیت های رسانه ای حوز های علمیه آشنا شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد محمود کریمه، ظهر امروز در این بازدید، با اشاره به نقش رسانه حوزه در رساندن پیام قرآن و اسلام به جهانیان، گفت: با توجه به عظمت کار و تلاش محققان و پژوهشگران حوزه علمیه قم، باید اطلاع رسانی شایسته ای از این فعالیت ها در خارج از مرزهای ایران انجام شود.

استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر قاهره همچنین با ابراز شگفتی از گستردگی علمی حوزه های علمیه، بر لزوم گسترش تعاملات حوزه علمیه قم با دانشگاه الازهر تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن مولایی، مدیر عامل خبرگزاری حوزه نیز در این بازدید، گزارشی از فعالیت ها  و برنامه های رسانه حوزه ارائه داد.

استاد الازهر همچنین بعد از این بازدید، در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار خبرگزاری حوزه، به تشریح وضعیت کنونی جهان اسلام و دستاوردهای مهم سفر خود به قم پرداخت.

خاطرنشان می شود، دکتر احمد محمود کریمه استاد فقه مقارن دانشگاه الازهر قاهره که به میزبانی معاونت بین الملل حوزه های علمیه به قم سفر کرده، دارای رویکرد تقریبی بوده و از مخالفان اندیشه تکفیر به شمار می رود و برای گسترش اتحاد در جامعه مصر نیز تلاش هایی داشته است.

وی تاکنون سفرهای متعدد علمی به کشورهای مختلف همچون اندونزی، لبنان، سوریه، تاجیکستان، بنگلادش، یمن و ... داشته است و مولف کتاب هایی چون "الجهاد فی الاسلام"، "اسلام بلا فِرق"، "فقه السلام فی الاسلام" ، "فتنة التکفیر"، "خطاب اسلامی معاصر" و "حرمة التکفیر" است.

استاد فقه مقارن الازهر در سفر به قم علاوه بر دیدار با برخی از مراجع و علما و تبادل نظر و گفتگو با آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران، از مراکز مهم حوزوی نیز بازدید کرده و در کارگاه آموزشی – تخصصی فقه مقارن با موضوع "مبانی و معیارهای فقه مقارن در مذاهب پنجگانه اسلامی"، در مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) به بیان دیدگاه های خود پرداخت.

 انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha