دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 337045
۲۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
محقق فر

مدیر مدرسه تخصصی فقه و قضا گفت: افتا و قضاوت دو وظیفه مهم طلاب در حوزه اجتماعی است؛ روحانیت وظیفه دارد با حضور تاثیرگذار در این رشته تخصصی و حساس نقش حوزه را در اداره امورات جامعه اسلامی نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین مهدی محقق فر، امروز عصر در نخستین روز سال تحصیلی مدرسه فقه و قضا در قم، گفت: مرکز آموزش های تخصصی فقه و قضا وابسته به مدرسه علمیه ولی عصر(عج) تحت اشراف آیتالله آملی لاریجانی است.

وی افزود: در این دوره تخصصی که سومین دوره فقه القضا را تشکیل میدهد 1056نفر شرکت کردند که پس از شرکت در امتحان کتبی و احراز صلاحیت های لازم تعداد محدودی از طلاب جذب شدند.

مدیر مدرسه تخصصی فقه و قضا تصریح کرد: سعی می شود که در این دوره، آموزش های تخصصی در زمینه فقه و قضاوت و همچنین اصول فرهنگی و تربیتی واخلاقی قضاوت به طلاب آموزش داده شود.

وی گفت: افتا و قضاوت دو وظیفه مهم طلاب در حوزه اجتماعی است؛ قطعا پست قضاوت یکی از مهمترین و حساس ترین پست ها در کشور است که روحانیت وظیفه دارد با حضور تاثیرگذار در این رشته تخصصی و حساس نقش دروس حوزوی را در اداره امورات جامعه اسلامی نشان دهد.

حجت الاسلام محقق فر خاطرنشان کرد:طلاب پس از این دوره در دوره کارورزی تخصصی شرکت می کنند و پس از احراز شرایط خاص در آینده به سیستم قضایی کشور وارد می شوند.

وی گفت: هر کسی که بخواهد قاضی شود باید فقیه باشد و بتواند مبانی فقهی به خوبی از هم تفکیک کند؛ انتظار از جامعه روحانیت این است که در این پست بهترین نیروهای خود جذب این حوزه کند تا بتوانیم در آینده از توان علمی و فنی قضات طلبه بیشترین استفاده را انجام دهیم.

این مدرس حوزه خاطرنشان کرد: طلاب باید زینت ائمه اطهار(ع) و نظام اسلامی باشند و با درس خواندن و تهذیب و اخلاق بهترین نیروهای اجرایی حضرت ولی عصر(عج) در جامعه اسلامی باشند و به مشکلاتی که در این حوزه وجوددارد به بهترین نحو ممکن پاسخ دهند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حمزه IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۶
    0 0
    هنوز هم این برنامه را دارند؟