یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اسکندری

حوزه/ روحانیت در دفاع مقدس، در دو جبهه رزمی و تبلیغی امتحان آبرومنده‌ای پس داد و هیچ وقت رزمندگان را تنها نگذاشت و اگر به نسبت جمعیت ارزیابی شود، روحانیون بیشترین تعداد شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، اظهار کرد: دستاوردهای عظیمی که از دوران دفاع مقدس نصیب جمهوری اسلامی ایران شده، وظیفه همگان را برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ترویج روحیه ایثار و شهادت سنگین‌تر کرده است.

وی، امدادهای الهی، مدیریت هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره)، مدیریت جهادگونه رزمندگان و حضور به موقع مردم را از عوامل پیروزی در جنگ هشت ساله تحمیلی ذکر کرد و گفت: امام راحل به خوبی جنگ را رهبری و هدایت کردند و در طول دوران دفاع مقدس هیچ گونه تغییر موضع از سوی ایشان شنیده نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم تاکید کرد: روحانیت در دفاع مقدس، در دو جبهه رزمی و تبلیغی امتحان آبرومنده‌ای پس داد و هیچ وقت رزمندگان را تنها نگذاشت و اگر به نسبت جمعیت ارزیابی شود، روحانیون بیشترین تعداد شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه الهی‌بودن و حقانیت حرکت حضرت امام خمینی(ره) در دوران جنگ تحمیلی به وضوح برای همگان مشخص بود، ورود به موقع مردم در جبهه‌های نبرد را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: وقتی پیکر هر شهیدی وارد شهر اقامتش می‌شد، پایمردی و عزت و شور معنوی ایجاد می‌کرد و خانواده‌ها به شهادت فرزندانشان افتخار می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، دفاع مقدس را سند حقانیت نظام اسلامی دانست و افزود: اینکه اصرار می‌کنند هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم، یعنی یک اعجاز بزرگ قرن را پاس بداریم.

وی با تاکید بر اینکه آثار و برکات هشت سال دفاع مقدس در شرایط کنونی هم ملموس است، پیشرفت‌های خیره کننده و نقش آفرینی ممتاز جمهوری اسلامی در تحولات جهان و منطقه را مرهون ایستادگی مردانه رزمندگان در جبهه‌های نبرد دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری تاکید کرد: اگر امروز ابرقدرت‌های جهان نمی‌توانند به حمله نظامی علیه جمهوری اسلامی فکر کنند، به این دلیل است که می‌دانند مردان این سرزمین چگونه در برابر رژیم بعثی که مورد حمایت تسلیحاتی، مالی، مشاوره‌ای و اعزام نیروها توسط کشورهای غربی و عربی بوده، ایستادگی کرده است.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در چنین شرایطی که ارزش‌های دفاع مقدس عامل اصلی رسیدن به قله‌های پیشرفت و توسعه محسوب می‌شود، ترویج این ارزش‌ها و آموزه‌های دینی وظیفه همگان است.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن راه شهدا با پیمودن در مسیر آنها میسر می‌شود، شکل گیری گروه‌های مقاومت اسلامی در سراسر جهان را ثمره شیرین نهضت جمهوری اسلامی و دفاع مقدس دانست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha