یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
آیت‌الله بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ائتلاف غربی، اسرائیلی و عربی علیه داعش مانند مقابله دزد با دزد است و با این وضعیت آرامش در سوریه حاکم نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گردهمایی طلاب و فضلای بوشهری مقیم حوزه علمیه قم که در مدرسه حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) که فرموده است؛ «بخل ، عُجب ،وابستگی به دنیا، نداشتن قناعت در زندگی و ریا در عمل، از  موانع رسیدن به کمال و سعادت است»، اظهارداشت: روحانیت شیعه در ابعاد مختلف دارای قدرت  سیاسی، اجتماعی، رسانه ای، تحلیلی و .... است  و در میان پایگاه عظیم مردمی شناخته شده و همه از این قشر به خوبی یاد می کنند به همین اندازه دشمنان نیز با قوت زیاد  علیه روحانیت و مذهب شیعه در حال فعالیت است. 

مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: درطول تاریخ دشمنان با انواع واقسام نقش ها و فتنه ها،مانند؛ اجیر کردن تروریست، توهین به مقدسات و...  در صدد بوده اند جلوی نفوذ روحانیت شیعه و عالمان دین که سنگربان مکتب اسلام ناب محمدی (ص) هستند را بگیرند و این حرکت آنها قطعا درآینده بیشترخواهد شد، چرا که هدفی جزء ازبین بردن اسلام و روحانیت ندارند.

*تاسیس وهابیت و «بوکوحرام»  فتنه دشمن برای مقابله  با اسلام

امام جمعه قم، تاسیس «وهابیت» و «بوکوحرام» از دسیسه های دشمن در مقابله با اسلام و روحانیت شیعه دانست و اظهار داشت: این گروه های  افراطی  هر چه از زمان می گذرد به جنایانت و خباثت خود علیه مکتب و مقدسات اهل بیت (ع) بیشتر ادامه می دهند و هرروز جنایتی بدتر از روز گذشته در جامعه اسلامی از آنها شنیده می شود و این بیانگر شدت بغض و کینه آنها می باشد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به ائتلاف دروغین آمریکا و چند کشور برای دخالت در امور سوریه به بهانه مبارزه با تروریست گفت: دزدانی جمع شده اند که با دزدی مقابله کنند و به بهانه مبارزه با تروریست بر سر مردم سوریه بمب می ریزند و با تشکیل دادن ائتلاف غربی- اسرائیلی - عربی و اروپای علیه داعش، می‌خواهند مردم سوریه و همه زیر ساخت های حیاتی آنها را از بین ببرند.

*روحانیت شیعه در مقابله با تهاجمات فرهنگی هوشیار باشد

آیت الله حسینی بوشهری، وظیفه روحانیت شیعه در مقابله با تهاجم فرهنگی، پاسخ گویی به شبهات اعتقادی جوانان، فحشا ء و فتنه های دشمن که هر روز جدیدتر می شود را بسیار سنگین عنوان کرد و برضرورت هوشیاری حوزه در مقابله با انواع دسیسه های اهریمنان تاکید کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: روحانیت لازم است در مقابله با فتنه ها و رسانه های بیداری و شنیداری همانند 8 سال دفاع مقدس خود را فدای اسلام، مقدسات وآرمان های انقلاب کند تا مبادا گزندی به سرمایه مردم برسد، زیرا روحانیت سنگربان وحافظ دین  می باشد.

امام جمعه قم با بیان این که روحانیت امروز باید در  عرصه های علمی، اخلاقی، شناخت زمان و استفاده از اندوخته های علمی برای هدایت جامعه افتخار آفرین باشد خاطر نشان کرد: کسی که در مکتب حضرت امام صادق (ع) مشغول تحصیل است،باید این عرصه ها  از ضروریات زندگی او باشد و تمام همت و تلاش را برای اعتلاء، عزت وسربلندی این مکتب در جامعه بکار بگیرد .

عضو خبرگان رهبری این عناصر را بهترین نقشه راه، برای سربلندی حوزه برشمرد و اظهار داشت: اگر این نقشه راه در جامعه روحانیت شیعه عملی شود و در زندگی خود به عنوان یک اصل جدا نشدنی بکار ببندند، قطعا موجب درخشش حوزه ها خواهد شد. 

آیت الله حسینی بوشهری، تخریب هر یک از نقشه و ستون اصلی حوزه را مساوی با تعطیلی وظایف حوزه که همان مرزبانی از دین است عنوان کرد .

مدیر حوزه های علمیه، بی انگیزگی علمی، درگیر شدن طلاب با شبکه های اجتماعی، رسانه ای، ورود در فضای های غیر ضروری و ... را از آفت و آسیب های جدی حوزه برشمرد .

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افراط و تقریط را دو  عامل مخرب دانست و اظهار داشت:  لازم است روحانیت نقشه راهی که برای آنها ترسیم شده درکنار هم و بدون هیچ گونه افراط و تفریطی انجام بدهند تا مانند گذشته شاهد درخشش حوزه ها باشیم .

عضو خبرگان رهبری دوری از معنویت، بی اخلاقی، قانع نبودن در زندگی و روی آوردن طلاب به شغل هایی که هیچ سنخیتی با زی طلبگی ندارد از دیگر آسیب های جدی روحانیت دانست و ابراز داشت: متاسفانه بعضی ها، مسیر طلبگی را به اشتباه رفته اندو راه را گم کرده اند و غافل شده اند از این که برای چه چیزی واردحوزه شده اند؟و اگر این غفلت ها ادامه داشته باشد، معلوم نیست آخر کار آنها به کجا ختم شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha