سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
امام رضا

سرپرست سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به ویژه برنامه های غدیریه٬ از برپایی جشن بزرگ ولایت با پیش بینی گستره 5000هزار نفر خبر داد.

مجتبی مجد، درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون برنامه های دهه ولایت، گفت: جشن عید ولایت، همزمان با شب عید غدیر، در میدان شهدا با پیش بینی گستره 5000هزار نفر برگزار می شود.

وی در توضیح این مراسم افزود: تقدیر از 300 نفر از سادات با ایجاد جایگاه خاص، اهدای هدایای ویژه، ارائه دو بسته فرهنگی ویژه سادات و عموم مردم، سخنرانی، سرود، تواشیح و .. از دیگر برنامه های  این جشن بزرگ است .

وی همچنین از اجرای تئاتر دیجیتال "غدیریه" برای اولین بار در مشهد خبر داد و افزود: این تئاتر ترکیبی از حرکت و پرده است که در محل فرهنگسرای زیارت، به مدت 10 شب با بیش بینی 2000 نفر برگزار می گردد.

سرپرست سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در ادامه از تولید و انتشار نشریه "شهروند کوچولو" خبرداد و افزود: این نشریه که به همت فرهنگسرای کودک تهیه می شود، در این ایام با توزیع در مهدهای کودک  ایستگاه ها در تعداد 5هزار نسخه از جمله محصولات فرهنگی در دهه ولایت است .

وی به تولید و توزیع آلبوم صوتی ولایت اشاره کرد و افزود: این کار در 40هزار نسخه با آغاز دهه ولایت تا روز عید غدیر خم با توزیع در تاکسی های شهروندان، با محتوای مداحی، سرود، آوا و سخنرانی اجرا خواهد شد .

مجد، یکی از دیگری فعالیت های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد را فضاسازی محیطی با احادیث منتخب در وصف امیرالمومنین(ع) عنوان کرد و ابراز داشت: به صورت کلی 8500متر مربع فضاسازی شهر مشهد اختصاص به اولین امام معصوم(ع)، وصی و جانشین پیامبر اکرم (ص) قرار خواهد گرفت.

وی از توزیع پوستر غدیر در 60 کانون زیارت خبرداد و افزود: تشرف گروهی روزانه اعضای کانون های زیارت به حرم مطهر رضوی، همچنین توزیع 40هزار پرچم خودرو در سطح شهر از دیگر برنامه های ایام غدیر است.

سرپرست سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، همچنین به استفاده حداکثری از پارکهای موضوعی اشاره کرد و گفت: تببین معارف غدیر برای کودکان در پارک کودک، آداب و رسوم مردم مشهد در عید غدیر در پارک مفاخر، احادیث حضرت رضا در موضوع غدیر در پارک زیارت و بررسی عملیات هایی که با رمز یا علی انجام شده است در پارک جبهه به همین نزدیکی از جمله برنامه های پارک موضوعی فرهنگسرای های شهر برای شهروندان است .

وی، ایجاد ایستگاه های شهری، اجتماعات جشن ها با مشارکت نهادها، مساجدف تشکل ها در اجرای برنامه های محلی، منطقه ای شهری در قالب 20 برنامه از دیگر برنامه های فرهنگی عنوان کرد که توسط فرهنگسرای زیارت اجرا می شود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha