یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام خاکباز

حوزه/ 2 هزار و300 مسجد شهری و روستایی در استان لرستان وجود دارد که با توجه به جمعیت استان، حداقل ساخت 3 هزار مسجد دیگر ضرورت دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان، پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات این اداره کل گفت: با مشارکت مردم و خیرین، برنامه های فرهنگی و عمرانی در بقاع متبرکه در حال اجراست تا این اماکن به قطب های فرهنگی مورد تاکید مقام معظم رهبری تبدیل شوند.

وی با اشاره به اعزام روحانیون به نقاط مختلف استان در مناسبت‌های مختلف مذهبی، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال یک هزار روحانی در مناسبت های مختلف تبلیغی، به نقاط مختلف استان اعزام شوند.

حجت الاسلام خاکباز ادامه داد: 2 هزار و 300 مسجد شهری و روستایی در استان لرستان وجود دارد که با توجه به جمعیت استان، حداقل ساخت 3 هزار مسجد دیگر ضرورت دارد که امید می‌رود خیرین با مشارکت در امر مسجد‌سازی، سازمان اوقاف را یاری کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اجرای طرح "آرامش بهاری" در سال 93 خاطرنشان کرد: لرستان توانست در اجرای این طرح، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی، عمران و آبادانی بقاع متبرکه و موقوفات را از ماموریت های سازمان اقاف برشمرد و گفت: هم‌اکنون در 18 امامزاده و 6 موقوفه فعالیت عمرانی در حال انجام است. همچنین تکمیل گنبد و گلدسته‌های امامزاده محمد کوهدشت به اتمام رسیده و علاوه بر آن ساخت هتل در مجاورت این امامزاده نیز با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

*برگزاری جشن ولایت در 49 بقعه متبرکه لرستان

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف استان لرستان نیز در این نشست گفت: جشن ولایت علوی‌ و اکمال دین نبوی در 49 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده با اشاره به این که در این ایام هفت همایش بانوان ولایی، در هفت شهرستان نیز به منظور تبیین فلسفه ولایت و امامت برگزار می گردد، ابراز داشت: قرائت میثاق‌نامه با ولایت، اجرای عقد اخوت، تبیین خطبه غدیر و قرائت ادعیه خاص غدیر از دیگر برنامه ها می باشد.

وی با اشاره به طرح ملی حفظ قرآن کریم، گفت: امسال سهمیه ابلاغی به استان لرستان 7 هزار و 700 نفر بود که تا اواسط شهریور 8هزار 164 نفر در این طرح ثبت‌نام کردند که این افزایش بالاتر از سهمیه ابلاغی بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف لرستان در ادامه با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم، گفت: امسال 250 مبلغ از قم برای تبلیغ به مناطق محروم لرستان و مساجد شهری و سایر نقاط استان اعزام می‌شوند، همچنین  برای این ایام نیز اجرای برنامه‌های بصیرت عاشورایی در 66 بقعه متبرکه استان پیش‌بینی شده است.

وی به ضرورت فرهنگ سازی وقف نیز اشاره کرد و ابراز داشت: امسال سهمیه ابلاغی وقف در لرستان 95 مورد است که تا پایان نیمه اول سال 34  مورد از این موقوفات محقق شده و امید می‌رود با راه‌اندازی انجمن‌های وقف و اجرای طرح مودت در شهرستان‌های استان، میزان موقوفات نیز افزایش یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha