دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فیاضی

حوزه/ مجمع عالی حکمت اسلامی با این هدف که علوم عقلی را بارور کرده و برای آن مرجعی در حوزه وجود داشته باشد، تشکیل‌شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا فیاضی، پیش از ظهرامروز در آیین افتتاحیه شعبه مجمع عالی حکمت اسلامی در مشهد، با اشاره به اهداف تشکیل مجمع عالی حکمت اسلامی، گفت:  این مجمع با هدف بارور سازی علوم عقلی و ایجاد مرجعی  برای آن در حوزه، تشکیل ‌شده است؛ بنابراین یکی از برنامه‌های مجمع که کمتر در حوزه‌ها سابقه داشته، برگزاری جلسات منظم اساتید علوم نقلی است.

حجت الاسلام والمسلمین فیاضی ادامه داد: اساتیدی که علوم عقلی را در سطح بالا تدریس می‌کنند، 15 روز یک‌بار تشکیل جلسه داده و در این جلسات، مطلبی که معمولاً نظریه، نقد، اصلاح و یا بحث جدیدی است مطرح‌شده و موردبررسی قرار می‌گیرد.

رئیس هیت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی، برگزاری این جلسات را دارای برکات فراوانی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از برکات این جلسات، آشنایی اساتید با اندیشه های یکدیگر است که درنهایت به نزدیک شدن افکار آنان می‌انجامد.

وی در خصوص دیگر آثار برگزاری جلسات منظم اساتید علوم عقلی، ابراز داشت: در این جلسات، اساتید نظرات یکدیگر را بدون واسطه می‌شنوند و ازآنجا که برخی نقل‌ها و واسطه‌ها باعث موضع‌گیری اصحاب علم می‌شود، این کار باعث حذف واسطه شده و کلام صحیح منتقل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فیاضی در ادامه با اشاره به فرایند راه اندازی شعبه٬ مجمع عالی حکمت اسلامی در مشهد مقدس، گفت:  نمایندگی مجمع عالی حکمت در راستای گسترش فعالیت‌ها و ایجاد ارتباط بین علمای علوم عقلی در مشهد و قم، در جوار بارگاه رضوی راه اندازی شده است.

رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: صاحب نظران و اساتید پیشنهاد دادند که شعبه‌ای از مجمع عالی حکمت در مشهد راه اندازی شود، براین اساس در دیدار با آیت الله واعظ طبسی این مسئله مطرح شد که با توجه به استقبال ایشان از این طرح، مقدمات کار با جدیت ادامه یافت و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha