دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
لاکانی

ولایت فقیه، در ادامه مسیر امامت و برخاسته از غدیر خم است و امروز بایستی با تمسک به این مهم کشور را از امواج متلاتم و مسموم امروزی به راه راست هدایت کرد، چرا که این تنها راه روشن و نجات بخش امت اسلامی است.

حجت الاسلام لاکانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان، مدیر حوزه علمیه گیلان، باتبریک عید غدیر در خصوص  اهمیت این روز اظهارداشت : عید غدیر خم ؛ عید ولایت، رهبری ، اکمال دین و اتمام نعمات الهی برمسلمین است، در این روز معنای ولایت و امامت به دستور خداوند متعال از زبان رسول گرامی  اسلام که نماد آن در  حضرت علی (ع) به منصه ظهور می رسد ، برآورده  می شود.

مدیر حوزه علمیه گیلان، با تاکیدبراینکه عید غدیر از اعیاد بزرگ اسلامی محسوب می گردد، افزود: غدیر واقعه ای برای فرهنگ سازی  و ایجاد بستر و  و زمینه مناسب برای تداوم نظام سیاسی و حکومتی اسلام و استقرار  جمعیت دینی  و قوانین اسلام در همه شئون و ابعاد جامعه می باشد .

وی با تاکید براینکه برای گرامیداشت این عید سعیدمی بایست ولایت مداری را درجامعه اسلامی تقویت کرد، ابرازداشت: اصلی ترین شعار اعلام شده در روز غدیر ؛ این است  که اسلام از سیاست و حکومت جدا نیست و محور اصلی دین اسلام امر ولایت می باشد.

حجت الاسلام لاکانی، با تاکید براینکه انقلاب اسلامی ایران برپایه ولایت  که برخاسته از واقعه غدیر رخ داده است شکل گرفته است، اذعان داشت: ولایت فقیه، در ادامه مسیر امامت برخاسته از غدیر خم است و امروز بایستی به ولایت فقیه بسیار اهتمام ورزید و با متمسک شدن به این امر کشور را از امواج متلاتم و مسموم امروزی به راه راست هدایت کرد، چرا که این تنها راه روشن و نجات بخش امت اسلامی است. 

وی در پایان خاطرنشان ساخت: اسلام ، پیامبر (ص)  و اهل البیت(ع) ایشان از اوائل تاریخ اسلام   مظلوم واقع شده اند و دلیل و اضح این امر در این است که پیامبر در خطبه غدیر اعلام کرد هرکس من ولی اویم علی (ع) ولی اوست :ولی بعد از ارتحال ایشان ، تمام امت به جز اندک امتی به وعده خویش پشت کردند و به اسلام ناب، ولی و نائب برحقش پشت کردندو اهل بیت ایشان  را که در اصل نهاد خلافت و ولایت متعلق به ایشان است  را از حق طبیعی خویش محروم ساختند و بعد از مدتی کوتاه از ارتحال پیامبر عظیم الشان  مرتکب شنیع ترین رفتار ها شدند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha