یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: حضور و زندگی زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از بهترین فرصت های تاریخی برای تبلیغ و تحصیل دین خداست و طلاب باید قدر این نعمت بزرگ را بدانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ‌فال، عصر امروز در همایش تلبس700 نفر از طلاب حوزه علمیه قم که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به چهار ماموریت اصلی طلاب حوزه اظهارداشت: نخستین وظیفه طلاب جوان، تقویت روحی و روانی شخصی است که طلاب به دلیل وظایف بسیار سنگینی که به عهده دارند باید در این عرصه خود را بازیابی کنند.

وی افزود: قرآن و اسلام باران رحمت الهی هستند، اما باید زمینه مناسبی هم برای این برکات داشت و بر همین اساس روحانیون باید همواره مستعد یادگیری باشند و خود را از معارف ناب قرآنی سیراب کنند و طلاب در این مسیر بیشترین بار مسوولیت را دارند.

مدیر حوزه علمیه استان قم تصریح کرد: دومین مرحله طلبگی هدایت دیگران است؛ این هدایتگری باید پس از تقویت؛ قوای درونی صورت گیرد و باید ابتدا از بستگان و نزدیکان آغاز شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: سومین وظیفه وماموریت طلاب تعامل با مردم و عفو و گذشت در مواجهه با آنها است، زیرا طلاب با مراجعات وسیعی از سوی مردم مواجه می شوند و این مراجعات نقش مهمی در پالایش جامعه دارد و به همین دلیل طلاب باید آماده تعامل مثبت با این مردم باشند.

طلاب با امام زمان(عج) عهد ببندند

مدیر حوزه علمیه استان قم یادآورشد: طلاب باید با امام زمان(عج) عهد ببندند و از حوزه دین پاسداری کنند؛ حضور و زندگی زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از بهترین فرصت های تاریخی برای تبلیغ و تحصیل دین خداست و طلاب باید قدر این نعمت بزرگ را بدانند و ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی را حفظ کنند.

رستگاری و نجات مسلمین در گرو غدیر است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به واقعه غدیر اشاره کرد و گفت: غدیر روز اکمال دین است و رستگاری و نجات مسلمین نیز در گروی این روز بزرگ است؛ غدیر مشعل فروزانی برای همه شیعیان و بزرگان دین ماست؛ اصل مساله غدیر در مدارک شیعه وسنی ذکر شده است.

هیچ کس توان مقابله با منطق غدیر را ندارد

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حادثه غدیر به قدری عینی و واقعی وحقیقی است که 45 کتاب از سوی بزرگان اهل سنت در مورد غدیر منتشر شده است.

وی گفت: هیچ کس توان مقابله با منطق غدیر را ندارد و هر کس که علیه غدیر مطلبی نوشت به شدت محکوم شد و شکست خورد و رسوا شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha