دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسین خانی

حوزه/ پذیرش جهانی پوشش اسلامی بانوان ورزشکار و نیز حرکت ارزشمند داور کره‌ای مسابقات کبدی بانوان حاکی از آن است که با پیگیری می توان ارزش‌های اسلامی را ترویج نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی با ارسال نامه‌ای به خبرگزاری «حوزه» با توصیه به مسئولان وزارت ورزش و نیز ورزشکاران تاکید کرده است تیم‌های ورزشی خود را نماینده ارزش‌های جمهوری اسلامی دانسته و تلاش کنند تا مردم بیگانه را با اسلام و ارزش‌های آن آشنا کنند.

وی در این نامه با اشاره به این که ورزشکاران نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل هستند به بازهای آسیایی اشاره کرد و بیان داشته است: به لطف الهی بازی‌های آسیایی اینچئون با موفقیت نسبی ورزشکاران ایرانی به اتمام رسید و لازم است این موفقیت به همه دست‌اندرکاران وزارت ورزش و جوانان و نیز ورزش‌کاران پر تلاش تبریک گفته شود.

وی با یاد آوری نکاتی به ورزشکاران و مسئولان ورزشی آورده است: در این دوره از بازی‌ها تلاش بانوان چشمگیر بود و نتایج بهتری نسبت به دوره قبل حاصل شد، اما لازم است هم مسئولین وزارت و هم خود بانوان شرکت کننده دقت بیشتری برای حفاظت از ارزش‌های اسلامی داشته باشند. به عنوان نمونه ، پوشش بانوان در برخی رشته ها از جمله کاراته و کبدی، به صورت کامل منطبق با موازین شرعی نبود.

معاون تهذیب حوزه های علمیه در این نامه تصریح نموده: هر چند بانوان گرامی اعزام شده هنگام قرار گرفتن بر روی سکوی قهرمانی از دست دادن با مردان اهدا کننده مدال‌ها، خودداری می‌کردند، اما لازم است قبل از این، توجیه لازم صورت گرفته و اهدا کنندگان مدال‌ها، خود داوطلب دست دادن با بانوان مسلمان نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی افزوده است: در برخی موارد اهدای مدال آقایان توسط خانم‌ها صورت می‌گرفت و گاه مدال آوران به دلیل توجیه نبودن و یا سایر محذورات، اقدام به دست دادن با آنان می‌کردند. در این موارد نیز توجیه توأمان قهرمانان و اهدا کنندگان لازم است.

وی یادآور شده است: اخیرا داوری مسابقات مردان توسط بانوان رو به افزایش است و این امر در برخی رشته‌ها که موجب تماس بدنی است، مشکل ساز می شود. مانند ورزش کشتی که لااقل در هنگام معرفی برنده، باید داور دست او را بالا ببرد. برای پیشگیری از بروز این مشکلات نیز باید توجیه لازم هیئت داوران از قبل صورت پذیرد، که یا داور همجنس انتخاب شده و یا تدبیری اتخاذ شود که از تماس بدنی ورزشکار با داور اجتناب شود.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه تاکید نموده: وزارت ورزش و نیز ورزشکاران عزیز باید خود را نماینده ارزش‌های جمهوری اسلامی دانسته و تلاش کنند تا مردم بیگانه از اسلام را با ارزش‌های اسلامی آشنا کنند و لازم است حدود و مرزهای اسلامی به طور کامل و دقیق مورد توجه قرار گرفته و در جهت تبیین و تحقق آن بکوشند. هر چند ابتدائا ممکن است به نظر رسد که توجیه مسئولین برگزاری مسابقات جهانی دشوار و یا غیر ممکن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی در پایان ضمن تقدیر از داور کره‌ای یادآور شده است: پذیرش جهانی پوشش اسلامی بانوان ورزشکار و نیز حرکت ارزشمند داور کره‌ای مسابقات کبدی بانوان حاکی از آن است که با پیگیری می توان ارزش‌های اسلامی را ترویج نمود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha