دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی عباسی - مدیر حوزه قزوین

حوزه / معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با بیان این که افشاگری های آیت الله النمر چهره واقعی دولت عربستان را نمایان کرده است، حکم صادر شده برای این عالم برجسته را مقدمه ای برای سرنگونی آل سعود عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین با اشاره به حکم صادر شده برای آیت الله نمر در دادگاه عربستان بیان کرد: در هر زمانی علمای صاحب بصیرت و دارای گرایش به آخرت وجود داشته‌اند که دلشان به حال دین و مستضعفین می سوخته است. ویژگی بارز چنین علمایی این است که نور الهی در  دلشان غلبه کرده است، به همین دلیل در دفاع از حریم الهی  از جان خود نترسیده  بلکه شهادت در راه خدا را سعادت خویش می دانند.

وی ادامه داد: آیت الله نمر یکی از این اشخاصی است که در سرزمین عربستان که حکام بی لیاقت سعودی در آنجا با ظلم و استبداد بر مردم حکومت می کنند، قیام کرده و با سخنرانی های افشاگرایانه خود چهره واقعی آل سعود را آشکار کرد و مردم به خصوص در استان قطیف از مواضع ایشان حمایت کرده اند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: حکومت استبدادی عربستان سعودی که مردم آن حتی از دموکراسی هم محروم بوده و تابع نظام پادشاهی موروثی هستند، از روشنگری های این عالم مبارز و وارسته احساس خطر کرده و برای رهایی از اعتراضات مردمی و ادامه استبداد خود، حکم اعدام آیت الله نمر را صادر کرده است.

مدرس حوزه علمیه قزوین ابراز داشت: هر چند دولت عربستان با این اقدام در صدد سرکوب قیام مردمی است، ولی تجربه نشان داده و خدای متعال هم در قرآن فرموده کسانی که در راه الهی قدم بر می دارند پیروز شده و خداوند هم آنها را یاری می کند.

وی تصریح کرد: حکم صادر شده در مورد آیت الله نمر مقدمه ای برای سرنگونی و زوال رژیم عربستان است و چنانکه این حکم اجراء شود، این کشور خود دچار اعتراضات داخلی و خارجی شده و وجهه خود را از دست خواهد داد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین با اشاره به عکس العمل های بین المللی در برابر حکم اعدام شیخ نمر، گفت: درست است که برخی از مجامع بین المللی به صدور این حکم واکنش نشان داده اند، ولی بسیاری از مجامع مطرح حقوق بشری هم در راستای هماهنگی با سیاست های مستکبرانه و منافع خود سکوت اختیار کرده اند .

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha