یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بانوان

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان گفت: در حال حاضر بیش از 1300 بانوی طلبه در 11 مدرسه علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام حسنی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به این که تعداد 10 مدرسه خواهران در سطح دو و یک مرکز تخصصی در سطح 3 رشته تفسیر علوم قرآنی، در لرستان فعال هستند، اظهارداشت: امسال ورودی حوزه های علمیه خواهران افزایش چشمگیری داشته و 320 نفر در سال تحصیلی جدید جذب حوزه علمیه شده و هم اکنون مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به ساخت فضای فیزیکی برای مدارس علمیه خواهران در شهرستان های استان، افزود: در همین راستا در هفته جاری ساختمان آموزشی و خوابگاه مدرسه علمیه پلدختر در متراز 2000 متر مربع به بهره برداری رسید. همچنین ساختمان آموزشی مدرسه علمیه خوهران الشتر نیز تا دو ماه آینده افتتاح می گردد.

مدیر حوزه علمیه خواهرن استان لرستان خاطرنشان کرد: با رایزنی های صورت گرفته، زمین مورد نیاز مدرسه علیمه ازنا نیز تأمین شده و با عقد قرارداد با پیمانکار مربوطه، به زودی ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بحث تجهیز کتابخانه های مدارس علمیه خواهران لرستان، گفت: با همکاری مرکز کامپیوتری نور، نرم افزارهای ویژه برای کتابخانه های مدارس استان تهیه شده تا طلاب برای تحقیق و پژوهش به این مستندات دسترسی داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان،  در پایان از خیران خواست با همت عالی همانند مدارس، در ساخت حوزه های علمیه نیز مشارکت کنند، چراکه ساخت مدارس علمیه و تحصیل طلاب در این مدارس می تواند در بالابردن سطح فرهنگ دینی مردم بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام حسنی در پایان یادآور شد: در حال حاضر بیش از 1300 بانوی طلبه در 11 مدرسه علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha