یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بهروز لک

حوزه / عضو هیات علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) گفت: باید الگوی جامعه موعود(عج) را به عنوان تابلویی برای کشوهای دیگر عرضه و ترویج کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزلک در «سومین کارگاه دانش افزایی فلسفه دین با موضوع کارآمدی دین در عرصه سیاست گذاری جمهوری اسلامی» که در دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم  برگزار شد اظهارداشت: کارآمدی نظام سیاسی از مقوله  مطالعات جامعه شناختی بیان شده  و در رابطه با دنیای جدید مورد بررسی قرار می گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) بیان داشت: با سه ترکیب، شناسایی اهداف، امکانات و مقدورات و در مرحله بعد شناسایی موانع می توان به کارآمدی نظام سیاسی رسید.

وی با بیان این که  دوران حکومت امام زمان (عج) دوران تحقق بخشی امامت خواهد بود گفت: عزت اسلام در زمان ظهور حضرت حجت(عج) مدنظر است، رسیدن به سعادت تنها از طریق دولت کریمه حضرت حجت(عج) امکان پذیر است.

عضو هئیت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با بیان این که  دولت کریمه  به شکل کاملی در زمان رسول خدا(ص) اتفاق افتاد است بیان داشت: ولایت مطلقه احمدیه در شخص رسول الله(ص) بوده و در روز عید غدیر در انتخاب امیرالمومنین(ع) نمایان شده است و بقیه ائمه (ع)حافظان دولت کامله هستند.

این استاد دانشگاه باقر العلوم(ع) تصریح کرد: عده ای بعد از رسول گرامی اسلام(ص) با مانع تراشی موجب برگشت مردم از مسیر هدایت شدند و نفاق  موجب شد که ائمه اطهار منزوی و در حاشیه قرار بگیرند.

وی افزود: ائمه اطهار(ع) با همه سختی ها باقی ماندند تا زمینه را برای آمدن حکومت موعود(عج) با امکانات بیشتر و برطرف کردن موانع  موجب شوند.

حجت الاسلام والمسلمین بهروز لک ادامه داد: با شاخص قرار دادن الگوهای تام و کامل برای جامعه مهدوی، اهداف دولت مهدوی در دوره غیبت برای شیعیان اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به  اهداف حکومت ها ی دوران غیبت بیان داشت: انسان سازی و رساندن انسان ها به خداوند از اهدافی است که متاسفانه مورد غفلت واقع می شود.

عضو هئیت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان این که « ماهیت دولت ها در دوره غیبت چیست؟ اظهارداشت: علت غیبت این بود که انسان به حدی از بلوغ رسیده  که  قابلیت دریافت یک جای دین خاتم(ص) را پیدا کند.

وی تحقق دین را دومین عامل غیبت امام(ع) دانست و  خاطرنشان کرد: خاتم الانبیا(ص) برای  تحقق و کمال خاتم الاوصیا (ع)آمده است، و 250ساله امامت دوران کمال، تعلیم و تفسیر بوده است .

حجت الاسلام والمسلمین  بهروز لک گفت: تولیت امور سیاسی و اجتماعی به نیابت از امام عصر(عج)، الگوگیری از جامعه موعود برای جامعه عصر غیبت ،تبلیغ برای دولت موعود و احیای ترویج امام شناسی از مهمترین وظایف دولت  در زمان غیبت است.

وی با بیان این که دولت جمهوری اسلامی باید معیارهای دولت حضرت حجت(عج) را داشته باشد افزود: تبلیغ امام زمان(عج) در سطح جهانی مغفول واقع شده است در صورتی که  تبلیغ برای جامعه موعود در عرصه جهانی باید انجام شود؛ بودجه های زیادی هزینه مواردی می شود که ارجحیت ندارند؛ اما نام امام زمان(ع) را چه مقدار احیای کردیم آیا یک هزارم بودجه را برای احیای امر امام زمان (عج) هزینه کرده‌ایم.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: کارمندان  و مجموعه خدمت گزاران به نظام به عنوان کارگزار امام عصر(عج) شناخته می شوند، واقعاً چه مقدار توانستند به دولت حضرت حجت خود را شبیه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین  بهروز لک با اشاره به چهارمین وظیفه دولت موعود گفت: الگوی حضرت(عج)  را در همه جای دنیا باید ترویج کنیم، الگوی جامعه موعود را به عنوان تابلویی برای کشوهای دیگر عرضه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha