پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
خاتمی

حوزه / عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری با بیان این مطلب که دشمنان به دنبال روحانیت سکولار هستند، گفت: آیت الله مهدوی کنی نشان داد که می توان از یک طرف فقیه و استاد اخلاق بود و از طرف دیگر ورود متعهدانه در عرصه سیاست و حمایت جانانه از انقلاب اسلامی داشت.

آیت الله سید احمد خاتمی در  گفت و گو با  خبرگزاری «حوزه»  ضمن تسلیت درگذشت آیت الله مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تأکید می کنم که آیت الله مهدوی کنی شخصیتی، بوده که می تواند به عنوان الگو برای جوانان ما به ویژه طلاب جوان حوزه باشد.

وی ابراز داشت: این عالم فقید، شخصیت بزرگی داشت که در دوران تحصیل، مُحصّل جدی، درس خوان و سخت کوش بود و آنگاه که به عرصه خدمت ورود پیدا کردند، خدمتگزاری خستگی ناپذیر بوده است.

*نور افشانی آیت الله مهدوی کنی در دوران طاغوت

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: ایشان با کوله باری از علم و دانش وارد تهران شده و به عنوان مصباح هدایت و چراغ روشنگری در مساجد گوناگون تهران در دوره طاغوت نورافشانی بسیاری انجام دادند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نقل فتاوای امام راحل(ره) در دوران خفقان طاغوت جرم محسوب می شد؛ اما ایشان با کمال شجاعت و شهامت این کار را انجام داده و با اینکه برای ایشان هزینه بر بود، دست از اهداف و آرمان های خود نکشیده و تبعید و زندان را به جان خریدند.

این استاد  حوزه علمیه قم تصریح کرد: آیت الله مهدوی کنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در هر سنگری که حضور ایشان ضروری بود، وارد شده و کمیته امداد انقلاب اسلامی، نخست وزیری، عضویت در فقهای شورای نگهبان، امام جمعه تهران، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ... از جمله نهادها و جایگاه هایی بوده که ایشان حضور فعال داشتند.

*آیت الله کنی مصداق بارز روایت امام صادق(ع) است

آیت الله خاتمی اظهار داشت: امام صادق(ع) در روایتی فرموده‌اند: «العالم بزمانه لا تهجم عليه اللوابس/ آشنا به شرايط زمان، هرگز مورد هجوم اشتباهات قرار نمي‏گيرد» «تحف‌العقول ص 357» و آیت الله مهدوی کنی مصداق بارز این روایت پیشوای ششم شیعیان می باشند.

*دشمنان به دنبال روحانیت سکولار هستند

عضو خبرگان رهبری در پایان با بیان این مطلب که دشمنان به دنبال روحانیت سکولار هستند، ابراز داشت: ایشان نشان داد که می توان از یک طرف فقیه و استاد اخلاق بود و از طرف دیگر ورود متعهدانه درعرصه سیاست و حمایت جانانه از انقلاب اسلامی داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha