دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت‌الله اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر جهان اسلام خواستار رفع مشکلات و آفت های موجود باشد باید جامعه اسلامی انسجام و وحدت خود را تقویت کرده و بیش از پیش با یکدیگر متحد شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی در جمع کارکنان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اظهار داشت: وحدت جهان اسلام و زمینه سازی برای تشکیل امت واحده اسلامی از اهداف استراتژیک اسلام است.

وی با اشاره به این که رسول اکرم(ص) برای ایجاد امت واحده مبعوث شده است بیان داشت: اسلام دین وحدت است و اختلاف را کسانی به وجود می آورند که با اسلام سازگار نیستند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه رسول اکرم(ص) و قرآن کریم منادی وحدت هستند اظهار داشت: اقتدار جامعه اسلامی در وحدت است و اگر جامعه اسلامی واحد بود هیچگاه رژیم صهیونیستی در قلب جهان اسلام به وجود نمی آمد و اگر امت اسلامی واحد بود آمریکا جرأت این همه جنایت در منطقه را نداشت و همچنین اگر امت اسلامی واحد بود این همه جنایت در فلسطین و سایر کشور های اسلامی نظیر افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه رخ نمی داد.

وی افزود: همه دغدغه داران آینده جهان اسلام معتقدند که تنها راه حل مشکلات جهان اسلام وحدت جامعه اسلامی است و تمام تلاش دشمنان اسلام نیز خدشه دار کردن همین وحدت جهان اسلام و ایجاد تفرقه در امت اسلامی است بر همین اساس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توسط مقام معظم رهبری راه اندازی شد تا هدف ایجاد وحدت در جهان اسلام را دنبال کند.

آیت الله اراکی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون ماهیّت گروهک های تکفیری خاطرنشان کرد: مجمع جهانی تقریب در نشست ها، همایش ها و همچنین در فعالیت های پژوهشی و فعالیت های گوناگونی که انجام می دهد مسئله وحدت جامعه اسلامی و راهبرد وحدت را دنبال می کند و در همین راستا حقیقت گروه های فتنه نظیر داعش را نیز تبیین می کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: ما معتقدیم داعش همان ریشه ای را دارد که سایر گروه های فتنه از آن ریشه برخاسته اند ریشه این گروه های فتنه در دستگاه های جاسوسی استکبار به ویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است، همچنین این گروهای فتنه از پشتیبانی مالی برخی کشور های حاشیه خلیج فارس برخوردار هستند.

آیت الله اراکی افزود: بهترین راه حل برای کشور های منطقه این است که با جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و تهدیدات علیه جامعه اسلامی همکاری کنند.

لازم به ذکر است، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پس از سخنرانی در جمع کارکنان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از بخش های این مرکز بازدید و با دکتر شهریاری، رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

انتهای پیام   313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha