چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مهدوی کنی

حوزه / بارها شاهد بودم نامه ها و درخواست های مردم را امضاء می کردند و وقتی می پرسیدیم که چرا امضا می کنید، شاید برخی مسئولین به دلایل سیاسی به امضای شما اعتنا نکنند، می فرمود "من مکلف به انجام رسالت هستم".

حجت الاسلام و المسلمین حسن قاسمی که از تربیت یافتگان حوزه علمیه مروی و شاگردان آیت الله مهدوی کنی(ره) می باشد، در گفت و گوبا خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درتهران، با تسلیت ارتحال این عالم و مجاهد همیشه در صحنه و خادم دلسوز انقلاب آیت الله مهدوی کنی، اظهار داشت: ایشان عمرپربار و پربرکت خود را صرف مجاهدت در راه خدا و خدمت به مردم و انقلاب اسلامی کرد و همواره در خط مقدم دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و آرمان های انقلاب اسلامی بود.

شاگرد  آیت الله مهدوی کنی ادامه داد: این فقیه عالیقدر سالیان متمادی، قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یار و یاور امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و پشتیبان نظام بود و در این راه متحمل سختی ها و مشقات بسیاری گردید.

*اقدام مهم در تحقق وحدت حوزه و دانشگاه

مدیرحوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، یکی ازخدمات ماندگار آیت الله مهدوی کنی را تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) برشمرد و یادآورشد: تاسیس این دانشگاه گامی مهم در سبک ارائه دروس جامع حوزوی در دانشگاه ها و زمینه ساز وحدت هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه بود، به گونه ای که تربیت یافتگان این مرکزعلمی، منشأ فعالیت های ارزشمندی در تبیین معارف اسلامی شده و اغلب آن ها خدمتگزاران شایسته ای برای نظام هستند.

*محور وحدت یاران انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی افزود: آیت الله مهدوی کنی در سنگر خدمت به انقلاب، چهره ای برجسته و مبارزی نستوه بود که فعالیت انقلابی و تبلیغی ایشان منشأ انس و الفت و ایجاد وحدت و همدلی بین یاران انقلاب به شمار می رفت.

وی با اشاره به روحیه انقلابی و ولایت مداری این فقیه وارسته، گفت: ایشان از یاران صدیق و باوفای امام راحل(ره) دردوران مبارزه با رژیم ستم شاهی بود و پس از انقلاب نیز در سنگر دفاع ازحریم ولایت، مجاهدت بسیاری انجام داد.

*زبانزد در تبعیت از رهبری

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران تصریح کرد: این عالم ربانی پس از زعامت آیت الله العظمی خامنه ای به رهبری انقلاب، در تبعیت از معظم له و پاسداشت حریم ولایت زبان زد بود و همواره ولایت مداری را به دوستان، اطرافیان و شاگردان خود گوشزد می کرد.

این استاد حوزه با تاکید بر این که آیت الله مهدوی کنی یکی از ارکان انقلاب بود و درمقاطع مختلف نقش حساس و محوری ایفا می کرد، ابراز داشت: خدمات شایان ایشان به مراکزعلمی و حوزوی و کمک به ارتقای فکری جوانان و پایندی مردم به ارزش ها و اصول اسلامی، همواره دراذهان و خاطره ها باقی می ماند، چراکه این مبارز خستگی ناپذیرمصداق واقعی عالم ربانی و بصیربودند.

*برخورد متواضعانه با مردم

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی در ادامه با اشاره به خاطراتی که از حضور در محضر استاد، خاطرنشان کرد: در طول مدت طلبگی کمتر شخصیتی همانند آیت الله مهدوی کنی را متواضع و وارسته یافته ام، ایشان بسیار مهذب بودند و بارها و بارها برخوردهای متواضعانه و مردمی با مراجعان را از ایشان دیدم.

*احساس آرامش در کنار استاد

شاگرد آیت الله مهدوی کنی افزود: ایشان مجالس دلنشینی داشتند. در کنار استاد همواره احساس انس و الفت می کردم و جاذبه های معنوی و لطافت روحی معظم له باعث می شد علما، طلاب، اطرافیان و عامه مردم در برخورد با ایشان احساس راحتی کنند، چرا که همیشه بی تکلف و متواضع بود و درخواست های مراجعین را با رأفت و مهربانی اجابت می کرد.

*درسی به مسئولین

مدیرحوزه علمیه امام رضا(ع) تهران ادامه داد: بارها شاهد بودم نامه ها و درخواست های مردم را امضاء می کردند و وقتی می پرسیدیم که چرا امضا می کنید، شاید برخی متولیان و مسئولین به دلایل سیاسی به امضای شما اعتنا نکنند، می فرمود "من مکلف به انجام رسالت خود هستم". ایشان به جناح بندی های سیاسی و نتیجه نگاه نمی کردند، بلکه ادای تکلیف شرعی برایشان مهم تر از هر چیز بود.

وی با اشاره به این که آیت الله مهدوی کنی دین خود به اسلام و انقلاب را ادا کرد، یادآور شد: ایشان درادای دین به اسلام، انقلاب و مردم نهایت اهتمام را داشتند و شخصیتی سیاسی، اجتماعی و مردمی بودند که از مراجعه کنندگان به ایشان هیچ گاه دست خالی باز نمی گشتند.

*تأسی به سیره اهل بیت(ع)

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی، صفا و صمیمیت و تهذیب نفس آیت الله مهدوی کنی را ناشی از نفس زکیه و اخلاق وارسته ایشان دانست و اظهارداشت: یکی از شاخصه های بارز این روحانی عالیقدر تأسی به سیره اهل بیت عصمت و طهارت بود که ما مکرر در رفتار و گفتارشان شاهد آن بودیم.

شاگرد آیت الله مهدوی کنی خاطرنشان کرد: ایشان درعین بزرگواری، صلابت و وقار، ازفروتنی، تواضع و معنویت خاصی در رفتارشان برخوردار بودند که بایستی الگوی همه ما شود.

*ضایعه ای جبران ناپذیر

مدیرحوزه علمیه امام رضا(ع) تهران در پایان با اشاره به روایت " اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء" گفت: عروج ربانی این فقیه عالی قدر ضایعه ای جبران ناپذیر برای جامعه و حوزه های علمیه است، لذا از خداوند رحمان ضمن درخواست علو درجات برای این فقیه سعید، توفیق ادامه راه ایشان را مسئلت داریم.

انتهای پیام 313/34 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha