یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 338675
۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
رصاف

رئیس دفتر نهاد نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله مهدوی کنی گفت: آیت الله مهدوی کنی در همه حال مطیع امر ولایت بود.

حجت‌الاسلام امین رصاف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه  با اشاره به برگزاری  مراسم بزرگداشت آیت‌الله مهدوی کنی در شیراز در خصوص ابعاد شخصیتی این عالم ربانی  اظهار کرد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی از استوانه‌های نظام و انقلاب بودند که همواره نقش مستقیم و مهمی در تنظیم و حمایت از برنامه های نظام و انقلاب داشتند.

وی  با اشاره به نقش پدری آیت الله مهدوی کنی در جمع کردن نیروهای انقلابی افزود: ایشان به عنوان استاد اخلاق توانسته بود دانشگاهی از لحاظ علمی دائر کند که  امروزه فارغ التحصیلان موفقی را به جامعه ارائه دهد.

وی تصریح کرد: ایشان چهره ای علمی، اخلاقی ، اجرایی و سیاسی بود که نظراتش در تثبیت و تنظیم برنامه ارزشمند انقلاب نقش کلیدی داشت.

این مقام مسئول در خصوص فعالیت های آیت الله مهدوی کنی قبل از انقلاب اظهار داشت: آیت الله مهدوی شخصیت مبارزی بود که همواره به عنوان چهره وثوق و مورد اعتماد امام (ره) بود.

حجت الاسلام رصاف ادامه داد: ایشان همواره در کنار امام (ره) و مقام معظم رهبری، مطیع امر ولایت بود.

وی افزود: آن مرحوم فاصله و زاویه ای با ولایت نداشت و مطیع و سرباز ولایت بود و این یکی از مهم ترین و ارزشمندترین شاخصه های ایشان بود.

مدیر حوزه علمیه مرکزی شیراز بیان کرد: آیت الله مهدوی کنی کتابی با عنوان اخلاق عملی به نگارش در آورده اند که در این کتاب اخلاق با زبان ساده ، روان و قابل فهم برای همه تالیف شده است.

حجت الاسلام رصاف در پایان گفت: به همه مردم و خصوصا جوانان توصیه می کنم که این کتاب را مطالعه کنند و در زندگی روزانه خود از آن بهره بگیرند اگر کسی بتواند هر روز به یک نکته اخلاقی این کتاب عمل کند در زندگی خود موفق و سعادتمند خواهد شد.

لازم به ذکر است مجلس بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی امروز ساعت 14:30 در مسجد فاطمه الزهراء شیراز برگزار می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha