چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مطالعه

حوزه/ در جلسه معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه با مسولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، راهکارهای تعامل و همکاری بیشتر این دو نهاد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام ایوب قلعه بالایی، در این جلسه با اشاره به ارتباط نزدیک روحانیت با مردم، اظهار داشت: با توجه به نقش روحانیون در امر ترغیب و تشویق مردم خصوصا نسل جوان به کتاب و کتابخوانی، باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم انجام گیرد.

وی ادامه داد : یکی از شاخصه های مشترک در عرصه فعالیت حوزه و فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع کتاب، کتابخانه ها و مطالعه می باشد، چرا که مطالعه و کتاب با بینش و دانش افراد ارتباط دارد و کتابخانه های عمومی به عنوان دانشگاههای مردمی، مرکزی برای رشد استعدادهای افشار مختلف جامعه می باشند.

 معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه عنوان کرد: در سالی که به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده، متولیان فرهنگی می توانند نقش موثری دراعتلای فرهنگی جامعه به خصوص در حوزه کتاب و کتابخوانی ایفا کنند و چه بهتر که عادت به مطالعه در سنین کودکی صورت گیرد.

حجت الاسلام قلعه بالایی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در استان، انتظار از این استان در حوزه کتاب و کتابخوانی بسیار زیاد است و جوانان با حضور در کتابخانه های عمومی می توانند برنامه های فرهنگی خوبی را تدارک دیده و اجرا کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha