شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گرامی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: در حوزه نشر و تولید آثار باید دقت نمود مطالبی وارد جامعه نشود که موجب شبهه افکنی و اختلاف افکنی در میان مردم شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمد علی  گرامی امروز در دیدار جابری انصاری دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) توجه به حقوق مالکیت معنوی نویسندگان و هنرمندان  و  اهمیت به حوزه فرهنگ و هنر و تلاش همه جانبه دشمن برای آسیب رساندن به جامعه از راه های گوناگون  اشاره کرد و نظارت بر آثار و محصولات فرهنگی و هنری در کشور را مهم و ضروری دانست.

در تبیین عالمانه فرهنگ عاشورایی تلاش شود

وی به فضاهای مجازی و کانال های ماهواره ای و تأثیرگذاری آنها بر روی کودکان و نوجوانان و تخریب بنیان های خانوادگی اشاره کرد و نقش ماه محرم را در تقویت روحیه دینی مردم مهم ارزیابی نمودند و از رسانه ها خواست در تبیین عالمانه عاشورا و فرهنگ عاشورایی تلاش کنند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه بیان داشت: در حوزه نشر و تولید آثار باید دقت نمود، مطالبی وارد جامعه نشود که موجب شبهه افکنی و اختلاف افکنی در میان مردم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث امر به معروف و توجه ویژه به آن اشاره و بیان داشت: بحث نظارت به معنای محدودیت نیست و بلکه اصلاح است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

این استاد حوزه، تصویب لوایح قانونی از سوی مجلس و دولت برای بازدارندگی از تخلفات و برخورد با متخلفان از سوی قوه قضائیه را مهم دانست.

آیت الله گرامی در پایان با اشاره به فعالیت های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی خاطرنشان کرد:  آقای جنتی وزیر ارشاد را از سال 42می شناسم که خود و خانواده اش خدمات ارزشمندی برای انقلاب داشته اند؛ امیدوارم که بتواند برای ارتقای فرهنگ جامعه در عرصه های مختلف  گام های موثری بردارند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha