شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سبک زندگی

حوزه/ باید از فرصت عزاداری ها برای معرفی سبک زندگی حسینی که در واقع شیوه زندگی معصومین(ع) نیاز امروز و فردای جامعه است، استفاده شود.

حجت‌الاسلام حمید الهی‌دوست در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله حسین (ع) درباره آداب عزاداری در ایام محرم و صفر اظهار داشت: شعارهای عاشورایی امام حسین(ع) برترین پیام ها را دارد؛ بنابراین سخنرانی‌ها، مداحی ها و سینه زنی‌ها باید برگرفته از پیام های عاشورایی و کلمات امام حسین (ع) باشد.

وی با بیان این که از جمله این پیام ها توجه ویژه به امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به صبر است، افزود: مداحان و سخنرانان باید دقت کنند تا نهضت عاشورایی را در کلام وشعر خود مدنظر قرار دهند و از اظهارنظرهای شخصی بپرهیزند.

این محقق حوزوی با اشاره به این که لازم است سخنرانان و مداحان از دید وسیع تری به حادثه کربلا بپردازند، تاکید کرد: این دیدگاه باید مبتنی بر اسناد صحیح و معتبر باشد و نه برگرفته از احساسات صرف و بدون پشتوانه فرهنگ عاشورایی.

وی با اشاره به این که محرم و صفر برترین فرصت برای تبیین سبک زندگی اسلامی است، ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند " محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است"؛ بنابراین باید از این فرصت برای معرفی اسلام ناب محمدی (ص) استفاده کرد.

حجت الاسلام الهی دوست ادامه داد: سبک زندگی اسلامی برخاسته از فرهنگ دینی و اعتقادات پاک و توحیدی است که می توان آن را با محوریت خدامحوری، معادمحوری و ارزش محوری دنبال کرد و باید از عزاداری های محرم و صفر برای شناسایی و معرفی این سبک از زندگی که در واقع شیوه زندگی ائمه معصومین(ع) استفاده شود.

این کارشناس فرهنگی تاکید کرد: با معرفی سبک زندگی اسلامی در واقع هدف قیام سیدالشهدا(ع) که تحقق اسلام ناب محمدی است نیز تحقق پیدا می کند و زیبایی‌های اسلام ناب از اسلام اموی بازشناسانده می شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha